Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ ΜΕΘΑΝΩΝ (Χελώνα) - Υψ. 740 μ.

Νομός: Αργολίδας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 61

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Xelona.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Xelona.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Xelona.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Xelona_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Η χερσόνησος των Μεθάνων βρίσκεται στο νοτιοανατολικό ακρωτήρι της Πελοποννήσου. Η χερσόνησος είναι γνωστή για τα λουτρά της και το ιστορικό ηφαίστειο στο χωριό Καμένη Χώρα. Υπάρχουν περίπου 30 ηφαίστεια στην χερσόνησο και η τελευταία ηφαιστειακή δραστηριότητα έγινε υποθαλάσσια το 1700 στο βόρειο μέρος μπροστά από τα Μέθανα. Μαζί με τα ηφαίστεια της Μήλου, της Σαντορίνης και της Νισύρου, τα Μέθανα ανηκούν στο Ηφαιστειακό Τόξο του Νοτίου Αιγαίου και χαρακτηριζόνται ως ενεργό ηφαίστειο. Τα Μέθανα είναι και πλούσια από προϊστορικά και αρχαία ευρήματα. Το 1990 βρέθηκε ένα ιερό της μυκηναϊκής εποχής κοντά στην λουτρόπολη. Τα Μέθανα είναι και ένας πόλος έλξης για φυσιολάτρες και πεζοπόρους αφού υπάρχουν περίπου 60 χμ σηματοδοτημένα μονοπάτια.

Διαδρομές στο βουνό: 3

Xelona.Methana-Xelona-Panagitsa-Megaloxori.gpx

Xelona.Methana-Xelona-Panagitsa-Megaloxori.plt

Xelona.Methana-Xelona-Panagitsa-Megaloxori.kml

Ξεκινάμε από την πόλη των Μεθάνων και κατευθυνόμαστε προς την εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου. Πίσω από την εκκλησία, και αφού περάσουμε απέναντι τη ρεματιά συναντάμε το "κεντρικό" μονοπάτι που ανεβαίνει στον ορεινό όγκο των Μεθάνων.

Ξεκινώντας από τον Άγιο Χαράλαμπο το μονοπάτι ανηφορίζει απότομα στα δεξιά της ρεματιάς.

Σε 2.1 χλμ από το ξεκίνημα αφήνουμε στα δεξιά μας μικρή αγροικία (AGR1) και συνεχίζοντας στην ίδια κατεύθυνση, σε 200 μ το μονοπάτι στενεύει αρκετά και αφού αφήσουμε στα δεξιά μας μια συστάδα με κουμαριές (KOUMARIES) καταλήγουμε σε χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε αριστερά (XOMARI).

Περνάμε στα αριστερά ενός περιφραγμένου χωραφιού και σε 250 μ καταλήγουμε σε τσιμεντόδρομο. Βρισκόμαστε στην περιοχή Σταυρολόγγος.

Εκεί ακολουθούμε λοξά αριστερά τον τσιμεντόδρομο , ο οποίος ανηφορίζει προς την άσφαλτο.

Στην άσφαλτο κάνουμε δεξιά (ASFDEX). Αφού περπατήσουμε στην άσφαλτο για περίπου 250 μ., συναντάμε διακλάδωση στην οποία κάνουμε αριστερά (DIAKLARI1).

Μετά από 650μ. συναντάμε διακλάδωση με χωματόδρομο στα δεξιά μας. Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας στον αριστερό κλάδο. Ο δεξιός καταλήγει στη μικρή εκκλησία του Αγίου Αθανασίου. Από εκεί ξεκινά και μονοπάτι για τον οικισμό Κυψέλη.

Ανηφορίζοντας, η άσφαλτος τελειώνει και σε μία απότομη αριστερή στροφή του δρόμου συναντάμε ένα ξύλινο κιόσκι.

Σε 200μ. από το κιόσκι συναντάμε διακλάδωση στην οποία ακολουθούμε τον αριστερό (και φαρδύτερο) κλάδο, και σε 200μ. μετά τη διακλάδωση αυτή, σε μια απότομη δεξιά στροφή του δρόμου, ξεκινά στα αριστερά του δρόμου το μονοπάτι (MONAR1). Εδώ χρειάζεται λίγη προσοχή για να μη χάσουμε την αρχή του μονοπατιού. Υπάρχουν εμφανή μπλέ σημάδια. Το μονοπάτι συνεχίζει στην κατεύθυνση που είχε ο δρόμος πριν στρίψει, δηλαδή περίπου 1400.

Το μονοπάτι αρχικά είναι στενό αλλά στη συνέχεια ξανοίγει. Είναι σημαδεμένο με θαλασσί τετράγωνα (παλιά σήμανση) και πιό πρόσφατα μικρά μπλέ κυκλάκια. Αυτή η σήμανση θα μας ακολουθήσει μέχρι το τέλος του μονοπατιού στο Μεγαλοχώρι.

Μόλις 150μ. από το ξεκίνημα του μονοπατιού συναντάμε την πρώτη έκπληξη: ένα μεγάλο πλάτωμα με αρχαία κτίσματα -πιθανώς οχυρωματικά κρίνοντας από το πάχος της τοιχοδομής- και στέρνες. Στο πλάτωμα αυτό τα σημάδια αραιώνουν αλλά ακολουθώντας σταθερή πορεία περί τις 220 συναντάμε ξανά το μονοπάτι.

Εκεί όπου το μονοπάτι εγκαταλείπει το πλάτωμα και μπαίνει ξανά στο δάσος συναντάμε έναν "κούκο" (μικρή στήλη από πέτρες που σηματοδοτεί το μονοπάτι, KOUKOS).

Στα 100μ. περίπου μετά τον κούκο, συναντάμε διασταύρωση στην οποία ακολουθούμε το αριστερό μονοπάτι που είναι και το πιο φαρδύ (MONAR2).

Μετά από 650μ., και στο σημείο ακριβώς όπου το μονοπάτι μας αρχίζει να κατηφορίζει (KAT), μπορούμε να κινηθούμε δεξιά, ακολουθώντας μονοπάτι (κάπως ασαφές και χωρίς σήμανση) μέσα από τις πεζούλες, το οποίο οδηγεί σε πλάτωμα με στέρνα (STERNA2). Από εκεί με λίγη ελεύθερη αναρρίχηση στις πέτρες μπορούμε να καταλήξουμε στο ψηλότερο σημείο της χερσονήσου των Μεθάνων: την κορυφή Χελώνα (KORFI), με υψόμετρο 740 μ. Από το σημείο αυτό έχουμε μια μοναδική θέα των Μεθάνων, του Πόρου, της Αίγινας, του Γαλατά και του Αγκιστριού!

Σε 600μ. από το σημείο όπου το μονοπάτι αρχίζει να κατηφορίζει, συναντάμε ένα μικρό ξέφωτο όπου χρειάζεται λίγη προσοχή.

Σε άλλα 600μ. περίπου συναντάμε μια ακόμα μικρή έκπληξη: ένα πλάτωμα με πολλά πηγάδια, στέρνες και ερείπεια αρχαίων κτισμάτων. Εκεί χρειάζεται λίγη προσοχή καθώς τα μπλέ σημάδια αραιώνουν λίγο. Μετά το πλάτωμα το μονοπάτι κατηφορίζει σε πορεία σχεδόν νότια και πολύ σύντομα στρίβει σε πορεία 2200. Σε 500μ. περίπου μετά το πλάτωμα με τα πηγάδια, το μονοπάτι κατηφορίζει προς χωματόδρομο. Στο χωματόδρομο (XOMATODR) συνεχίζουμε ακολουθώντας την πορεία του μονοπατιού (δεξιά) και κατευθυνόμαστε προς τον εγκαταλειμμένο οικισμό της Παναγίτσας.

Μετά από 350μ.εισερχόμαστε σε περιοχή όπου στα αριστερά μας υπάρχει ένα πλάτωμα και στα δεξιά μας μια πλαγιά με πολλές και άριστα διατηρημένες πεζούλες. Κάνοντας λίγο αριστερά βλέπουμε το πίσω μέρος ενός διώροφου εγκαταλειμμένου σπιτιού. Αυτό είναι το πιό μεγάλο και πιο καλά διατηρημένο σπίτι του εγκαταλειμμένου οικισμού της Παναγίτσας. Τα υπόλοιπα σπίτια του οικισμού αυτού είναι σχεδόν πλήρως κατεστραμμένα. Μπροστά από το σπίτι αυτό βρίσκουμε σημάδια του μονοπατιού, το οποίο κατηφορίζει με ζιγκ ζάγκ μέσα από πεζούλες.

Μετά από 800 μ. κατάβασης στο μονοπάτι συναντάμε στα αριστερά μας μικρή αγροικία (AGR2) και συνεχίζοντας σε άλλα 250μ. συναντάμε τη μοναχική εκκλησία της Παναγίτσας (EKLISIA) . Είναι ένας μικρός βυζαντινός ναός με καταπληκτικές τοιχογραφίες του 12ου αιώνα. Παρατηρείστε επίσης τα αρχαία υλικά (ανθέμιο, μυλόπετρες) που έχουν χρησιμοποιηθεί στη λιθοδομή του!

Συνεχίζοντας την κατάβασή μας, σε 300μ. συναντάμε ένα πολύ καλά διατηρημένο αλώνι με μία στέρνα (ALONI). Το μονοπάτι κατηφορίζει -κάπως απότομα κατά τόπους- προς το Μεγαλοχώρι. Σε κάποια σημεία μάλιστα έχει και πέτρινα σκαλάκια. Μόλις πριν μπεί στα τελευταία σπίτια του Μεγαλοχωρίου, το μονοπάτι εισέρχεται σε ρέμα. Εκεί κάνουμε αριστερά ακολουθώντας για λίγες δεκάδες μέτρα το ρέμα, μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά του ρέματος έναν τσιμεντόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (TSIMENT2).Μετά από 150μ. πορείας στον τσιμεντόδρομο, συναντάμε σκαλάκια στα αριστερά μας (SKALAKIA) τα οποία και κατεβαίνουμε καταλήγοντας στην εκκλησία του Μεγαλοχωρίου. Από εκεί κάνοντας δεξιά καταλήγουμε στο καφενείο ενώ συνεχίζοντας ευθεία καταλήγουμε στον κεντρικό ασφαλτόδρομο.Από εκεί μπορούμε να επιστρέψουμε στα Μέθανα είτε με τα πόδια, κάνοντας αριστερά στον κεντρικό ασφαλτόδρομο (4 χλμ.), είτε με ταξί.

Αν θελήσετε να ακολουθήσετε τη διαδρομή αντίστροφα (δηλ. από το Μεγαλοχώρι), ακολουθείτε τον κεντρικό ασφαλτόδρομο προς το Μεγαλοχώρι, και μόλις συναντήσετε την ταμπέλα που δείχνει "προς αρχαία ακρόπολη" κάνετε δεξιά (η ταμπέλα δείχνει αριστερά).

Σταυρολόγγος - Κυψέλη

Μήκος: 3876 μ.
Υψ. Ανάβαση: 98 μ.
Υψ. Κατάβαση: 466 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 590 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 217 μ.
Τrackpoints: 318

Xelona.Stavrologgos-Kypseli.gpx

Xelona.Stavrologgos-Kypseli.plt

Xelona.Stavrologgos-Kypseli.kml

Η περιγραφή της διαδρομής ξεκινά από το Σταυρολόγγο, από τη διακλάδωση που οδηγεί στον Άγιο Αθανάσιο. Η πορεία από τα Μέθανα ως το σημείο αυτό περιγράφεται αναλυτικά στη διαδρομή Μέθανα - Χελώνα - Μεγαλοχώρι.
Στη διακλάδωση προς Άγιο Αθανάσιο (ST-DIASTAYROSI) κάνουμε δεξιά ακολουθώντας στενό ασφαλτόδρομο. Σε 160 μ συναντάμε στα δεξιά μας εγκαταλειμμένο χωματόδρομο (OLD-ROAD) τον οποίο δεν ακολουθούμε και συνεχίζοντας την πορεία μας στην άσφαλτο καταλήγουμε στη μικρή εκκλησία του Αγίου Αθανασίου (AG-ATHANASIOS). Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο που αποτελεί συνέχεια του δρόμου που καταλήγει στον Άγιο Αθανάσιο. Σε 80 μ από την εκκλησία συναντάμε ίχνη παλιάς περίφραξης (OLD-PERIFRAXI).
Σε απόσταση 500 μ από την εκκλησία, ένας χωματόδρομος, ο οποίος καταλήγει στο Σταυρολόγγο, φεύγει λοξά δεξιά μας (XM-LOXA). Δεν τον ακολουθούμε και συνεχίζουμε την πορεία μας στην ίδια κατεύθυνση. Μετά από άλλα 80 μ συναντάμε στα αριστερά μας ερειπωμένο κτίσμα (EREIPIO). Από το σημείο αυτό αρχίζουμε να έχουμε θέα προς την Αίγινα. Σε απόσταση 130 μ από το ερειπωμένο κτίσμα, ο χωματόδρομος στενεύει και μετά από λίγα μέτρα σταματά (XM-ENDS). Εκεί υπάρχει η χαρακτηριστική κίτρινη ταμπέλα της σήμανσης. Συνεχίζουμε σε μονοπάτι σε κατεύθυνση ίδια με του χωματόδρομου (ανατολική).
Το μονοπάτι ξεκινά αρχικά στενό αλλά μετά από 80 μ ξεκαθαρίζει και οδεύει σε ξερολιθιά (XEROLITHIA). Το πλάτος του και ο τρόπος χτισίματος μαρτυρά ότι το μονοπάτι αυτό είχε κάποτε μεγάλη σημασία. Το μονοπάτι κατηφορίζει σε ξερολιθιά με αρκετά ζιγκ ζαγκ. Μετά από περίπου 100 μ η λιθοδομή του εμφανίζει έντονα σημεία διάβρωσης (DIAVR). Mετά απο 50 μ πορείας σε αρκετά διαβρωμένη ξερολιθιά, το μονοπάτι στενεύει πολύ και δείχνει να κλείνει από τη βλάστηση (KLEINEI). Εκεί συνεχίζουμε στο στενό μονοπάτι ευθεία και δεν κατεβαίνουμε δεξιά προς τις πεζούλες. Το μονοπάτι είναι αρκετά στενό για ένα διάστημα 30-40 μ αλλά στη συνέχεια ξεκαθαρίζει. Το μονοπάτι αφού οδεύσει για 80 μ καθαρό και σαφές, εισέρχεται ξανά σε περιοχή με πυκνή βλάστηση (PYKNI-BLASTISH). Το μονοπάτι εκεί οδεύει ακριβώς κάτω από μια πεζούλα μέσα σε πυκνούς θάμνους. Το ίχνος του μονοπατιού στο έδαφος είναι εμφανές αλλά η βλάστηση μας δυσκολεύει κάπως. Μετά από 50 μ σχεδόν ανατολικής πορείας στην πυκνή βλάστηση, το μονοπάτι ξεκαθαρίζει συνεχίζοντας να οδεύει στο όριο της πεζούλας (PEZOYLA). Μετά από 150 μ το μονοπάτι σταματά να οδεύει στο όριο της πεζούλας και φαρδαίνει πολύ (FARDENEI). Το μονοπάτι γίνεται χωματόδρομος (MON-XOM) και στα αριστερά μας ξεκινά άλλος μικρότερος χωματόδρομος τον οποίο και ακολουθούμε. Ο χωματόδρομος αυτός στρίβει και οδεύει αρχικά σχεδόν παράλληλα με το χωματόδρομο που αφήσαμε. Στο ξεκίνημα του χωματόδρομου συναντάμε μικρό μπλέ σημάδι σε πέτρα.
Σε 110 μ από το ξεκίνημα του χωματόδρομου, ο δρόμος είναι για ένα μικρό διάστημα τσιμενταρισμένος (TSIMENTODROMOS) και λίγο πιο κάτω συναντάμε στα δεξιά μας δύο εγκαταλειμμένα σπίτια. Μετά από άλλα 210 μ πορείας στον κατηφορικό χωματόδρομο, καταλήγουμε σε στενό ασφαλτόδρομο (STENOS-ASF) τον οποίο και ακολουθούμε προς τα αριστερά. Αν τον ακολουθήσουμε προς τα δεξιά καταλήγουμε ξανά στο Σταυρολόγγο. Ο ασφαλτόδρομος κατηφορίζει με συνεχείς απότομες στροφές (φουρκέτες) προς την Κυψέλη. Στην πρώτη του στροφή συναντάμε ξύλινο κιόσκι και τη χαρακτηριστική κίτρινη ξύλινη ταμπέλα της σήμανσης. Αφού έχουμε περπατήσει για 1150 μ στον ασφαλτόδρομο, και σε απόσταση 70 μ μετά την τρίτη φουρκέτα, συναντάμε στα δεξιά μας μονοπάτι (MN-DEXIA). Στο σημείο αυτό υπάρχει κίτρινη ξύλινη ταμπέλα. Το μονοπάτι φεύγει λοξά δεξιά από τον ασφαλτόδρομο και κατηφορίζει. Στο ξεκίνημά του συναντάμε μάλιστα και ένα μπλέ σημάδι σε πέτρα. Μετά από 400 μ πορείας σε σαφές κατηφορικό μονοπάτι, συναντάμε ξύλινη κολώνα της ΔΕΗ (KOLONA-DEH). Εκεί το μονοπάτι οδεύει  σε όμορφη ξερολιθιά.
Σε απόσταση 40 μ από την κολώνα της ΔΕΗ φτάνουμε σε διακλάδωση όπου ακολουθούμε τον αριστερό κατηφορικό κλάδο (ARISTERA-KATHFORA).
Το μονοπάτι συνεχίζει να κατηφορίζει και μετά από 60 μ φτάνουμε στα πρώτα σπίτια της Κυψέλης.
Συνεχίζοντας στην ίδια κατεύθυνση καταλήγουμε σε πλακόστρωτο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά και στον πρώτο δρόμο κάνουμε αριστερά, καταλήγοντας έτσι στην εκκλησία της Κυψέλης, πάνω στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που έρχεται από τα Μέθανα. Μπορούμε να επιστρέψουμε στα Μέθανα είτε ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο δεξιά από το σημείο αυτό (5 χλμ) είτε να κατηφορίσουμε προς την αρχαία ακρόπολη Όγα. Για να φτάσουμε στην ακρόπολη Όγα, ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο δεξιά για 40 μ και αφού περάσουμε το αγροτικό ιατρείο κάνουμε αριστερά σε πλακόστρωτο δρομάκι.

Σταυρολόγγος - Μεγάλο Ποτάμι

Μήκος: 5811 μ.
Υψ. Ανάβαση: 176 μ.
Υψ. Κατάβαση: 635 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 636 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 136 μ.
Τrackpoints: 487

Xelona.Stavrologgos-Megalo_Potami.gpx

Xelona.Stavrologgos-Megalo_Potami.plt

Xelona.Stavrologgos-Megalo_Potami.kml

Στη διακλάδωση προς Άγιο Αθανάσιο κάνουμε αριστερά ακολουθώντας χωματόδρομο. Ο χωματόδρομος πιθανώς σύντομα να ασφαλτοστρωθεί (Μάιος 2009). Μετά από 190 μ συναντάμε ένα ξύλινο κιόσκι πάνω σε μια κλειστή αριστερή στροφή του δρόμου, και συνεχίζουμε να πορευόμαστε στο χωματόδρομο ανηφορίζοντας ελαφρά.
Μετά από 200 μ συναντάμε διακλάδωση (003), όπου ακολουθούμε τον αριστερό (και φαρδύτερο) κλάδο.
Μετά από 140 μ, στην επόμενη κλειστή δεξιά στροφή του δρόμου φτάνουμε στο σημείο όπου ξεκινά το μονοπάτι για Παναγίτσα και Μεγαλοχώρι. Εμείς συνεχίζουμε ακολουθώντας το δρόμο. Μετά από 100μ ένα στενό μονοπάτι ξεκινά στα αριστερά μας (STENO-ARIST). Δεν έχει σήμανση και δεν είναι κάποιο κύριο μονοπάτι καθώς μετά από λίγα μέτρα συνδέεται με το μονοπάτι που οδεύει προς Μεγαλοχώρι. Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας στο δρόμο.
Μετά από άλλα 60 μ, ο δρόμος κάνει μια αριστερή στροφή (STROFI-THEA) όπου ανοίγεται μπροστά μας καταπληκτική θέα προς την Αττική, το Αγκίστρι αλλά και τον κόλπο της Επιδαύρου.
Μετά από 190 μ, φεύγει στα αριστερά μας στενός ανηφορικός χωματόδρομος (ANIFARI). Δεν τον ακολουθούμε και συνεχίζουμε την πορεία μας στο δρόμο. Μετά από 270 μ συναντάμε ξύλινο κιόσκι σε μια απότομη αριστερή στροφή του δρόμου (KIOSK1). Μετά από 100 μ φτάνουμε σε διασταύρωση (DIASTAVROSI1). Εκεί, στα δεξιά μας ξεκινά ο δρόμος για τα χωριά Μακρυλόγγος, Παλιά Λουτρά και Κουνουπίτσα. Εμείς συνεχίζουμε ευθεία συνεχίζοντας την πορεία μας στην ίδια κατεύθυνση. Από το σημείο αυτό ο δρόμος που ακολουθούμε γίνεται ασφαλτόδρομος.
Μετά από 800 μ πορείας στον ασφαλτόδρομο, φτάνουμε σε σημείο όπου στα αριστερά μας υπάρχει κιόσκι και φεύγει ένας χωματόδρομος (XOMARI1). Επίσης, στο σημείο αυτό υπάρχουν και κόκκινα σημάδια που μας οδηγούν σε μονοπάτι. Το μονοπάτι αυτό οδηγεί προς την Παναγίτσα όπου συνδέεται με τη διαδρομή για Μεγαλοχώρι. Στην αρχή είναι φανερό αλλά μετά παρουσιάζει προβλήματα βατότητας λόγω βλάστησης. Μετά από άλλα 700 μ πορείας στον ασφαλτόδρομο, πάνω σε μια αριστερή στροφή του, μικρός χωματόδρομος φεύγει δεξιά και οδηγεί στο κτήματα στο λόγγο (XOMARI2). Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας στον ασφαλτόδρομο. Μετά από άλλα 220 μ, φτάνουμε σε σημείο όπου ο δρόμος κάνει μια αριστερή στροφή, υπάρχει ένα ξύλινο κιόσκι και ξεκινά στα δεξιά μας ένα πολύ καλά διατηρημένο πετρόκτιστο μονοπάτι (MON-STERNA). Το μονοπάτι αυτό οδηγεί στο εγκαταλειμμένο χωριό Στέρνα του Γαμπρού. Αξίζει μια παράκαμψη (500 μ) για να ακολουθήσουμε το μονοπάτι αυτό και να επισκεφθούμε το χωριό, όπου το μόνο κτίσμα που διατηρείται σε καλή κατάσταση είναι η εκκλησία της Μεταμόρφωσης. Η διαδρομή μας συνεχίζει στον ασφαλτόδρομο. Ο ασφαλτόδρομος κατηφόριζει κάνοντας μια φουρκέτα και σε απόσταση 700 μ από το κιόσκι ξεκινά στα αριστερά μας στενός εγκαταλειμμένος χωματόδρομος που οδηγεί προς το Μεγαλοποτάμι (XOMARI3). Ακολουθούμε το χωματόδρομο αυτό. Κατηφορίζοντας στο στενό χωματόδρομο, βλέπουμε την πλαγιά στα δεξιά μας να είναι γεμάτη πεζούλες. Οι πεζούλες αυτές εξυπηρετούσαν τις ανάγκες της Στέρνας του Γαμπρού και μαζί με το χωριό εγκαταλείφθηκαν κι αυτές. Μετά από 700 μ πορείας στο χωματόδρομο, φτάνουμε σε διακλάδωση (DIAKLARI4) όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο.
Μετά από 60 μ ο χωματόδρομος που ακολουθούμε τελειώνει (XM-ENDS1). Στο σημείο αυτό υπάρχει μια στέρνα και κοντά σε αυτή ένα ξύλινο κιόσκι. Στα αριστερά μας υπάρχουν πεζούλες. Από το σημείο αυτό πρέπει να εντοπίσουμε την αρχή του μονοπατιού. Γι αυτό, στο πηγάδι κάνουμε αριστερά και ανηφορίζουμε κάθετα στις πεζούλες. Η αρχή του μονοπατιού βρίσκεται στην 2η ή 3η πεζούλα, λίγο δεξιότερα, προς το ρέμα. Στο σημείο αυτό υπάρχουν κούκοι (μικρές στοίβες από πέτρες). Το πετρόκτιστο μονοπάτι αρχικά ανηφορίζει λίγο και μετά κατηφορίζει προς το Μεγαλοποτάμι.
Μετά από 310 μ κατάβασης, το μονοπάτι στενεμένο κάπως από τη βλάστηση, οδεύει στο πάνω μέρος μιας πεζούλας (PANO-PEZOYLA). Πάνω από το μονοπάτι και κάτω από αυτό υπάρχουν αρκετές πεζούλες. Μετά από 40 μέτρα ακόμα (DIAKL-DEX), το μονοπάτι δείχνει να διακλαδίζεται. Ο αριστερός κλάδος, αν και φαρδύτερος, δεν είναι μονοπάτι αλλά η επιφάνεια μιας πεζούλας. Ακολουθούμε το δεξιό κλάδο και κατηφορίζουμε.

Το μονοπάτι κατηφορίζει απότομα με ζιγκ-ζαγκ προς την εκκλησούλα της Αη Γιάννη έχοντας δεξιά και αριστερά του πέτρινα τοιχία. Χρειάζεται λίγη προσοχή καθώς η κλίση του είναι αρκετά μεγάλη.
Φτάνουμε στην εκκλησία του Αη Γιάννη (AGIANNIS) και συνεχίζουμε την κατάβασή μας στο μονοπάτι. Από τον Αη Γιάννη, το μονοπάτι συνεχίζει ακριβώς μπροστά από την πόρτα της εκκλησίας.
Το μονοπάτι συνεχίζει στην ίδια κατάσταση και σε 350 μ μετά την εκκλησία φαρδαίνει πολύ (FARDENEI1) για ένα διάστημα και μετά ξαναστενεύει. Ήδη πλησιάζουμε στο Μεγαλοποτάμι και βλέπουμε τα πρώτα του σπίτια από πολύ κοντά.
Μετά από άλλα 180 μ κατάβασης φτάνουμε στα πιο ψηλά (εγκαταλειμμένα) σπίτια του χωριού (PROTA-SPITIA).
Μπαίνουμε στο Μεγαλοποτάμι και κατηφορίζουμε ακολουθώντας το φαρδύτερο κλάδο σε όλες τις διακλαδώσεις που ακολουθούμε. Καταλήγουμε σε ένα σημείο (ASFARI) όπου στα δεξιά μας ξεκινά πλακόστρωτο (οδηγεί μέσα στο χωριό) και στα αριστερά μας άσφαλτος. Ακολουθούμε την άσφαλτο.
Ακολουθώντας την άσφαλτο για 100 μ φτάνουμε σε μια εκκλησία. Εκεί υπάρχει πλατειούλα με βρύση, ένα καρτοτηλέφωνο και διασταύρωση δρόμων. Αν συνεχίσουμε στην άσφαλτο στην ίδια κατεύθυνση φτάνουμε στο Βαθύ (1 χλμ), όπου μπορούμε να κάνουμε μπάνιο και επσκεφθούμε την αρχαία ακρόπολη (Παλαιόκαστρο) στο νοτιότερο άκρο της παραλίας. Αν στην εκκλησούλα κάνουμε αριστερά, μετά από 800 μ φτάνουμε στο Μεγαλοχώρι.