Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΤΡΙΓΓΙΑ - ΝΕΡΑΪΔΑ - Υψ. 2204 μ.

Νομός: Τρικάλων

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 118

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Triggia.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Triggia.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Triggia.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Triggia_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Τα όροι Τριγγία και Νεράιδα αποτελούν ένα μεγάλο ορεινό όγκο στο Νομό Τρικάλων. Η περιοχή ορίζεται από το ποτάμο Νεραϊδοχωρίτη, τον Αχελλώο τον αυχένα Κιάτα Πράστα και το ρέμα της Χρυσομηλιάς.

Μερικές από τις κορυφές είναι οι ακόλουθες:

Τριγγία 2204 μέτρα

Μπριτσιάνα (Νεραϊδα) 2144 μέτρα

Μπουντούρα 2074 μέτρα

Κάλτσα 2062 μέτρα

Καπ Γκράς 1932 μέτρα

Διαδρομές στο βουνό: 7

Κλεινός (Κλεινοβός) - Τριγγία (2204 μ.) - Κρανιά

Αγία Κυριακή (Λιβάδια Περτουλίου) - Μπουντούρα 2074μ

Διάσχιση των κορυφών Μπουντούρα 2074μ - Μπάτης - Τσούμα 2055μ - Μπριτσιάνα (Νεράιαδα) 2144μ - Καπ Γκράς 1930μ

Γκολέμι - Τριγγία

Αηδόνα - Μπάτης 1959 μ.

Δέση - Μπριτσιάσα

Μπουγκάνια - Βήγκα

Κατεβα'ινωντας απο τη κορυφή! (20-03-2007)

Τριγγία (20-03-2007)

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Κλεινός (Κλεινοβός) - Τριγγία (2204 μ.) - Κρανιά

Μήκος: 16685 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1530 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1298 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2213 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 854 μ.
Τrackpoints: 890

Triggia.Kleinos-Triggia-Krania.gpx

Triggia.Kleinos-Triggia-Krania.plt

Triggia.Kleinos-Triggia-Krania.kml

Βγαίνουμε από τον Κλεινό παίρνοντας το δρόμο προς το νεκροταφείο του χωριού. Πότε από το δρόμο, πότε από μονοπάτι και πότε από λιβάδια καταλήγουμε στο οροπέδιο όπου φτάνει δρόμος από τον Κλεινό και όπου υπάρχει το καταφύγιο της Ο.Λ. Καλαμπάκας στα 1450 μ. 30 μ. έξω από το καταφύγιο υπάρχει πηγή. Από εδώ η διαδρομή μας, κόβοντας συνεχώς τις φουρκέτες του δρόμου και έχοντας στα αριστερά το Κλεινοβίτικο ρέμα, φτάνει στα αλπικά λιβάδια όπου και οι πηγές του ρέματος. Ακολουθώντας το μονοπάτι που για μια ακόμη φορά κόβει το δρόμο που ανεβαίνει στις ψηλές στάνες, φτάνουμε στο τελευταίο οροπέδιο από όπου με πορεία προς τα ΝΝΔ, καταλήγουμε στην κορυφή (2204 μ). Από τη κορυφή συνεχίζουμε δεξιά από τη κορυφογραμή, σε ΝΝΔ κατεύθυνση, προς τη Γκίωναλη (1913 μ.). Περνάμε από τα μαντριά του οροπεδίου της Γκιώναλης και συναντούμε το δρόμο που κατεβαίνει στα Κονάκια κι από εκεί στη Κρανιά. Ακολουθούμε το δρόμο προς τα αριστερά (ΝΔ) για 500 μ. και όταν αρχίσει να κατηφορίζει αριστερά (Ν), εμείς τον αφήνουμε και κατηφορίζουμε (ΒΔ), αφήνοντας αριστερά μας τη κορυφή της Γκιώναλης. Φτάνουμε στη ράχη του βουνού και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε απότομα Δ-ΝΔ προς το δάσος πάνω από τη Κρανιά. Μπαίνουμε στο δάσος και σε ξέφωτο με ποτίστρα συναντούμε το δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για 2,5 χλμ μέχρι το χωριό.

Σχετικά με τους δρόμους στον ορεινό όγκο της Τριγγίας, αντιγράφουμε μια καταγραφή του Φεβρουαρίου 2010 στο aspropotamos-org.blogspot.com:

«Εδώ και δύο χρόνια έχει ξεκινήσει η ασφαλτόστρωση του δρόμου από Παλιοχώρι για Κρανιά, ήδη όπως φαίνετε στις φωτογραφίες η ζημιά στον ορεινό όγκο νότια της Τριγγίας και της Κάλτσας είναι εμφανής. Το άλλοτε άγριο τοπίο έχει υποστεί βάναυση επέμβαση, πιο πριν υπήρχε ένας στενός δρόμος, ο οποίος έχει δώσει τη θέση του σε ένα δρόμο που σε πολλά σημεία ξεπερνά ακόμα και τα 8-10 μέτρα πλάτος. Οι σκαπτικές εργασίες έχουν ΞΕΚΟΙΛΙΑΣΕΙ στην κυριολεξία το βουνό και οι αποθέσεις μπαζών έχουν δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη οπτική τουλάχιστον υποβάθμιση. Εκεί που υπήρχαν έλατα και αλπικά τοπία, εμφανίζονται τσιμεντένια τοιχία και άσφαλτος. Ο ορεινός όγκος της Τριγγίας χάνει την συνέχεια του και ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΖΕΤΑΙ και η καταστροφή θα είναι ακόμα μεγαλύτερη αν ολοκληρωθεί το τμήμα Κλεινοβός-Γκολέμι όπου θα μετατρέψει σε ένα απέραντο ΝΤΑΜΑΡΙ την περιοχή των ¨χαλασμάτων¨ στις νότιες πλαγιές της Τριγγίας. Όλα αυτά χωρίς στην ουσία κανένα πρακτικό όφελος για την περιοχή, αφού όλα τα χωριά έχουν ΗΔΗ πρόσβαση από δύο κατευθύνσεις και οι χιλιομετρικές αποστάσεις δεν μειώνονται καθόλου. Ένας δρόμος που ανεβαίνει πάνω από τα 1600 μέτρα υψόμετρο και θα χρησιμοποιείται για 2-3 μήνες το καλοκαίρι.»

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης, Σιδηράς Γιώργος

Η Τριγγία από τον Κλεινό (12-02-2005)

Το καταφύγιο χιονισμένο (12-02-2005)

Τομή πλάκας που απόκολήθηκε στη πλαγιά και δημιούργησε χιονοστιβάδα που έφτασε ως το Κλεινοβίτικο ρέμα (12-02-2005)

Αγία Κυριακή (Λιβάδια Περτουλίου) - Μπουντούρα 2074μ

Μήκος: 5474 μ.
Υψ. Ανάβαση: 917 μ.
Υψ. Κατάβαση: 35 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2072 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1166 μ.
Τrackpoints: 506

Triggia.Ag_Kyriaki-Mpountoura.gpx

Triggia.Ag_Kyriaki-Mpountoura.plt

Triggia.Ag_Kyriaki-Mpountoura.kml

Η διαδρομή ξεκινά από την εκκλησία της Αγίας Κυριακής (1160μ) στα λιβάδια Περτουλίου όπου υπάρχει και βρύση. Αρχικά ακολουθούμε το κεντρικό δρόμο προς Περτούλι για 50 μέτρα μέχρι να συναντήσουμε διασταύρωση με δασικό δρόμο προς τα δεξιά (ο δασικός δρόμος έχει μπάρα). Στο σημείο αυτό δεν ακολουθούμε το δασικό αλλά την ράχη που ξεκινά ακριβώς αριστερά από την μπάρα (ακριβώς στο σημείο της διασταύρωσης στο ασφαλτόδρομου με το χωματόδρομο ξεκινά το μονοπάτι ). Η ράχη αυτή είναι πολύ ομαλή τόσο σε πλάτος όσο και σε κλίση ανάβασης και μας οδηγεί με ευκολία ψηλότερα όπου συναντάμε κάθετα το δασικό δρόμο από Περτούλι προς Χρυσομηλιά στα 1320 μέτρα. Ακολουθούμε αυτό το δασικό δρόμο για 50 μέτρα προς τα δεξιά οπού υπάρχει διασταύρωση με ένα δευτερεύον δρόμο να ανεβαίνει προς τα επάνω. Ακολουθούμε τον δευτερεύον ανηφορικό δρόμο για περίπου 1500 μέτρα. Το δρόμο αυτό τον αφήνουμε στην τρίτη φουρκέτα που συναντάμε (η τρίτη φουρκέτα είναι δεξιά). Λίγα μέτρα μετά την φουρκέτα φεύγουμε αριστερά μέσα από αραιό δάσος και φτερούσια με κατεύθεινση το ρέμα που βρίσεκετε στα αριστερά μας. Το μονοπάτι τραβερσάρει την δεξιά πλαγία του ρέματος και τελικά καταλήγει μέσα σε αυτό. Σχεδόν μέσα στο ρέμα υπάρχει βρύση με κοπάνα με πόσιμο νερό. Ανεβαίνοντας λίγο πιο ψηλά, σε απόσταση 150 μέτρα επάνω από την βρύση, περνά ο δρόμος που είχαμε ακολουθήσει νωρίτερα. Αφού περπατήσουμε λίγα μέτρα στο δρόμο παίρνουμε τις πλαγίες (αρχικά τρακτερόδρομος) που οδηγεί στις πηγές συλλογή του νερού για τις βρύσες χαμηλότερα. Από εκεί συνεχίζουμε την ανάβαση από το μικρό αλλα εμφανές μονοπάτι, που έχει κατεύθυνση βόρεια και τραβερσάρει την μεγάλη ανατολική πλαγία της Μπουντούρας. Η κλήση του μονοπατιού είναι μικρή για το μεγαλύτερο τμήμα του αλλά πλησιάζοντας στην κορυφή το μονοπάτι χάνεται και η ανάβαση είναι πιο ανηφορική μέσα από πράσινες πλαγιές (βοσκοτόπια). Κάνοντας ένα μικρό ζήτα βγαίνουμε στην κύρια κορυφογραμμή και ακολουθώντας την κορυφογραμμή φτάνουμε στο κορυφή Μπουντούρα 2074 μέτρα.

Μήκος: 16579 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1512 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1657 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2142 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1670 μ.
Τrackpoints: 1560

Triggia.Mpountoura-Kap_Gkras.gpx

Triggia.Mpountoura-Kap_Gkras.plt

Triggia.Mpountoura-Kap_Gkras.kml

Μια μεγάλη και απαιτητική πεζοπορική διαδρομή είναι η διάσχιση της Νεράιδας από ανατολή προς δύση. Η διαδρομή ξεκινά από την κορυφή Μπουντούρα 2074μ όπου κανείς μπορεί να ανέβει ακλουθώντας μια άλλη διαδρομή που περιγράφεται στο hellaspath. Από την κορυφή Μπουντούρα αρχίζουμε να κατηφορίζουμε κινούμενοι πάντα δίπλα στις απόκρημνες ορθοπλαγιές της βόρεια πλευράς του βουνού. Σε απόσταση 500 μέτρα από την κορυφή υπάρχει μια απότομη χορταριασμένη πλαγιά την οποία κατεβαίνουμε προσεκτικά μέχρι τον αυχένα  μεταξύ των κορυφών Μπουντούρας και Μπάτη (σημείο DL-11) με υψόμετρο 1802μ. Μετά τον αυχένα το μονοπάτι ανεβαίνει σταδιακά και τραβερσάρει από την βόρεια πλευρά την προκορυφή του Μπάτη και ανεβαίνει στο Μπάτη 1959μ.από τις νότιες πλαγιές. Από εδώ και στο εξής η διαδρομή ακολουθεί την κορυφογραμμή κατεβαίνοντας ομαλά στο διάσελο (1840μ) προς την κορυφή Τσούμα και ανεβαίνοντας με μεγάλη κλίση στην κορυφή Τσούμα 2055μ Μετά την κορυφή Τσούμα συνεχίζουμε να πηγαίνουμε παράλληλα με την κορυφογραμμή αλλά λίγο χαμηλότερα στις νότιες πλευρές του βουνού μέχρι την ψηλότερη κορυφή της Νεράιδας με την ονομασία Μπριτσιάνα 2144μ η οποία βρίσκεται στο μέσω του βουνού και της διαδρομής.

Από την κορυφή Μπριτσιάνα κατηφορίζουμε νοτιοδυτικά 300 μέτρα υψομετρικά όπου η ράχη γίνετε πολύ πιο ομαλή και η βόρεια πλευρά είναι πολύ ομαλότερη των νοτίων σε αντίθεση με το  ότι ήταν μέχρι εδώ. Η ομαλή ράχη είναι ένας βοσκότοπος. Σύντομα περνάμε από ένα μετεωρολογικό σταθμό (METEOROLOGIKOS) για την μέτρηση της ταχύτητας του ανέμου. ΠΗ ράχη γίνεται ακόμα πιο πλατιά και η διαδρομή περνά την κορυφή με την ονομασία Μεγάλος Πύργος με την ψηλότερη κορυφή 1938μ. Λίγο μετά την κορυφή υπάρχει μια μικρή Δολίνη που κρατά νερό το μεγαλύτερο διάστημα του έτους. Η διαδρομή διασχίζει την ράχη με την ονομασία Μουτσόρια μέχρι τα Τρία Σύνορα (1824μ) όπου το βουνό χωρίζεται σε δύο μεγάλες ράχες αυτή που ακολουθούμε για το Καπ Γκράς και εκείνη του Ξεροβουνίου με κατεύθυνση νοτιοανατολική προς το χωριό Άγιος Νικόλαος. Η ράχη που ακολουθούμε για το μεγάλο κώνο του Καπ Γκράς έχει μερικά απότομα περάσματα στην αρχή αλλά είναι ομαλή πλησιάζοντας στην κορυφή. Στην ομαλή κορυφή του Καπ Γκράς 1931μ υπάρχει μικρή καλύβα βοσκών και έχουμε θέα προς τον Ασπροπόταμο. Η κατάβαση μπορεί να γίνει προς το χωρίο Πολυθέα αλλά και προς την τοποθεσία Αλεξίου.

Γκολέμι - Τριγγία

Μήκος: 3033 μ.
Υψ. Ανάβαση: 611 μ.
Υψ. Κατάβαση: 26 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2194 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1602 μ.
Τrackpoints: 307

Triggia.Gkolemi-Triggia.gpx

Triggia.Gkolemi-Triggia.plt

Triggia.Gkolemi-Triggia.kml

Ο δασικός δρόμο που ενώνει τα χωρία Παλαιοχώρι (ανατολικά) και Κρανιά (δυτικά) κόβει στα δύο την οροσειρά της Τριγγίας αφήνοντας στα νότια (αριστερά) την κορυφή Κάλτσα 2062μ και βόρεια (δεξιά) την κορυφή Τριγγία 2204μ. Ο δρόμος περνά από τον αυχένα μεταξύ των δύο κορυφών με το τοπωνύμιο Γκολέμι σε υψόμετρο 1600 μέτρα (στον αυχένα υπάρχει μικρό εκκλησάκι). Η διαδρομή αυτή ξεκινά από τον αυχένα και οδηγεί στην κορυφή της Τριγγίας και είναι μια εύκολή και σύντομη διαδρομή. Για να φτάσει κανείς στο Γκολέμι πρέπει να ακολουθήσει το δασικό δρόμο από τα χωρία Παλαιοχώρι ή Κρανιά. Ο δρόμος αυτός κατασκευάστηκε τελευταία προκαλώντας μεγάλη οικολογική καταστροφή στην περιοχή αφού το πλάτος του είναι σαν αυτοκινητόδρομου. Ένας εναλλακτικός τρόπος πρόσβασης στο Γκολέμι είναι με τα πόδια από το Παλαιοχώρι περίπου 3 ώρες.

Η διαδρομή από το Γκολέμι κινείτε βόρεια ακολουθώντας αρχικά ένα τρακτερόδρομο για τα πρώτα 500 μέτρα. Στην συνέχεια ανηφορίζει απότομα πιάνοντας την ράχη (με φορά νοτιοδυτική). Το πεδίο είναι αλπικά λιβάδια και βοσκότοποι με αρκετά μεγάλη κλίση. Εδώ δεν υπάρχει ξεκάθαρο μονοπάτι αλλά μικρά μονοπάτια από τα ζώα τα οποία τραβερσάρουν τις πλαγίες και δεν οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Ψηλότερα το χορτάρι στις πλαγίες μειώνετε και υπάρχουν τα πρώτα κόκκινα σημάδια το μονοπάτι που είναι ευδιάκριτο και με μερικά ζήτα φτάνει στην κύρια ράχη του βουνού (νότια ράχη). Η ράχη από την δυτική πλευρά είναι πολύ ομαλή ενώ από την ανατολική έχει σάρες. Ακολουθώντας για περίπου μισή ώρα την ράχη φτάνουμε στην κορυφή της Τριγγίας στα 2204 μέτρα. Είναι μια εύκολη διαδρομή και ο χρόνος ανάβασης είναι περίπου 2 ώρες.

Αηδόνα - Μπάτης 1959 μ.

Μήκος: 8819 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1224 μ.
Υψ. Κατάβαση: 101 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1958 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 834 μ.
Τrackpoints: 610

Triggia.Aidona-Mpatis.gpx

Triggia.Aidona-Mpatis.plt

Triggia.Aidona-Mpatis.kml

Από την πλατεία του χωριού της Αηδόνας ακολουθούμε το κεντρικό δρόμο ευθεία προς τα επάνω και αριστερά. Σε περίπου 100 μέτρα στα δεξιά μας υπάρχει ανηφορικό σοκάκι και το ακολουθούμε. Το σοκάκι τέμνετε με δρόμο αλλά συνεχίζουμε ευθεία και το ακολουθούμε το δρομάκι που γίνετε χωματόδρομος για 800 μέτρα. Εκεί σε μια αριστερή στροφή του δρόμου ξεκινά το μονοπάτι που περνά από ένα μικρό ρεματάκι και συναντά τσιμενταύλακο που το ακολουθεί παράλληλα για μερικές δεκάδες μέτρα. Στη συνέχεια τραβερσάρει τις πλαγίες και περνά το κεντρικό ρέμα που περνά ακριβώς δυτικά από το χωρίο και διασχίζει μεγάλα λιβάδια. Ψηλότερα στα 1040 μέτρα συναντά δασικό δρόμο και τον τέμνει συνεχίζοντας ξανά το μονοπάτι. Στην δεύτερη φορά που συναντάει το δρόμο τον ακλουθεί για λίγο αλλά πάλι τον αφήνουμε ακολουθώντας το μονοπάτι στα δεξιά. Τελικά το μονοπάτι ξανασυναντά το δρόμο και αναγκαστικά η διαδρομή ακολουθεί το δρόμο. Μετά από 200 μέτρα υπάρχει πινακίδα που δείχνει στα αριστερά προς Μπάρα (υπάρχει μονοπάτι) ενώ δεξιά προς Μπάτη και ρέμα Βαλαμάζη (συνέχεια δασικού δρόμου). Η διαδρομή πηγαίνει προς τα δεξιά ακολουθώντας το δασικό δρόμο για 2,5 χλμ μετά την πινακίδα όπου κατεβαίνει και περνά το μεγάλο ρέμα Βαλαμάζη. Μετά το ρέμα μπορούμε να ακολουθήσουμε το δρόμο ή να πάμε το παλιό μονοπάτι παράλληλα με το ρέμα (το μονοπάτι ανεβαίνει από τη δεξιά πλευρά του ρέματος αλλά έχει σχεδόν χαθεί μέσα στο δάσος). Στο τέλος του δρόμου υπάρχει το ομώνυμο μαντρί Βαλαμάζη. Κατά της καταγραφή της διαδρομής ο δρόμος είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά κοντά στο ρέμα από τις μεγάλες καταιγίδες που έπληξαν την περιοχή τον Οκτώβριο του 2012.

Μετά το μαντρί το μονοπάτι δεν είναι εμφανές αλλά πηγαίνει παράλληλα με το ρέμα και ανηφορίζει τη δεξιά πλευρά για περίπου 200 μέτρα. Στη συνέχει κινείτε δεξιά με στόχο τη ράχη, περνώντας μέσα από μεγάλα έλατα και τραβερσάροντας ένα στενό χαλιά  φτάνει σε ένα ομαλό σημείο όπου υπάρχει μεταλλική ποτίστρα (αλπικό πεδίο). Από εκεί και επάνω το μονοπάτι με μερικούς ελιγμούς φτάνει στον ώμο της ράχης βορειοανατολικά της κορυφής. Η κλίση της πλαγίας μειώνετε και το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο μέχρι και 50 μέτρα κάτω από την κορυφή Μπάτης 1959μ.

Η διαδρομή αυτή μπορεί να συνδυαστεί με άλλες που φτάνουν ως την κορυφή από την άλλη πλευρά του βουνού, από τα χωριά Περτούλι, Νεραϊδοχώρι και Πύρρα ή με τη διαδρομή διάσχισης της κύριας κορυφογραμμής από Μπουντούρα προς Τσούμα και Μπριτσιάνα.

Δέση - Μπριτσιάσα

Μήκος: 6171 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1140 μ.
Υψ. Κατάβαση: 52 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2122 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1032 μ.
Τrackpoints: 538

Triggia.Neraida.Desi-Kataraktis-Mpritsiasa.gpx

Triggia.Neraida.Desi-Kataraktis-Mpritsiasa.plt

Triggia.Neraida.Desi-Kataraktis-Mpritsiasa.kml

Το μονοπάτι ξεκινά λίγο πριν την γέφυρα του χωριού Δέση, όπως πάμε από το Νεραϊδοχώρι προς τη Δέση. Στο ξεκίνημα το μονοπάτι έχει απότομη κλίση, με κατεύθυνση ανατολική-βορειοανατολική (Α, ΒΑ), όπου παραπάνω γίνεται βόρεια για περίπου 1 ώρα καλύπτοντας 300μ υψομετρικής διαφοράς, μέσα από ψηλόκορμα έλατα, μέχρι την συνάντηση με χωματόδρομο. Βαδίζουμε πάνω στο χωματόδρομο και σε 10 λεπτά είμαστε σε βρύση με ποτίστρες (Βόρεια). Τα σημάδια σε οδηγούν για το καταρράκτη σε 20 λεπτά (ΒΑ), που απαιτεί λίγη προσοχή στο κατέβασμα για να ακολουθήσει η ανηφόρα για τα αλπικά του βουνού (Β). Οδηγούμαστε σε βρύση – ποτίστρα (Β), που αποτελεί και στάλο για τις αγελάδες. Ο χρόνος που απαιτείται είναι μισή ώρα με υψόμετρο 1500μ. Μετά την βρύση το μονοπάτι στρίβει δεξιά και μετά αριστερά, 2 φορές (Α), όπου συναντάς μικρό ρέμα και κοιτάζοντας στα ψηλά, στα ΒΑ φαίνεται η κορυφή της Μπούντζας (όπως αναφέρεται στο χάρτη της ανάβασης).

Το μονοπάτι τραβερσάρει ευθεία για την κορυφή με ΒΑ κατεύθυνση παίρνοντας την δεξιά πλευρά του ρέματος, όπου σε ανεβάζει σε οροπέδιο κάτω από την κορυφή της Μπούντζας. Το κομμάτι αυτό της διαδρομής είναι το πιο απαιτητικό και θέλει αρκετές ανάσες για να φτάσεις, σε χρόνο 1:30 ώρες και βρίσκεται σε υψόμετρο 2034μ. Αποφεύγεις την κορυφή τραβερσάροντας αριστερά (Β) και σε 15 λεπτά είσαι στην κορυφή Μπριτσιάσα με υψόμετρο 2135μ.

Καταγραφή διαδρομής: Δήμος Χρήστος

Αγνάντι - Παλιόχωρα - Τσάκαλος (14-07-2013)

Τα χωρία Δροσοχώρι, Αγιος Νικόλαος και Δέση από την κορυφή Μπριτσιάσα (22-08-2014)

Η κορυφή Μπριτσιάσα από το χωρίο Άγιος Νικόλαος (22-08-2014)

Η κορυφή Μπριτσιάσα από τη θέση Βρύση-Ποτίστρα (22-08-2012)

Μπουγκάνια - Βήγκα

Μήκος: 8963 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1002 μ.
Υψ. Κατάβαση: 1002 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1719 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1084 μ.
Τrackpoints: 351

Triggia.Mpougkania-Bigka.gpx

Triggia.Mpougkania-Bigka.plt

Triggia.Mpougkania-Bigka.kml

Από τη Χρυσομηλιά πηγαίνοντας για το Περτούλι, παρκάρουμε λίγο πριν το Ξενοδοχείο «Μάγεμα» σε απόσταση 2,8 χλμ. Ανηφορίζουμε δεξιά μέσα από χορτολίβαδο και μετά από 350 μέτρα συναντάμε αγροτικό χωματόδρομο, συνεχίζουμε ανηφορικά και μετά από 100 μέτρα βρίσκουμε στα δεξιά μας τσιμεντένια βρύση-ποτίστρα. Η τοποθεσία ονομάζεται Λάκες-Πλάτανος και απέναντι βλέπουμε μία συστάδα πλατάνων, όπου υπάρχουν πηγές οι οποίες κατά ένα μέρος τροφοδοτούν το χωριό Χρυσομηλιά με πόσιμο νερό.

Συνεχίζουμε στον αγροτικό δρόμο για 800 μέτρα περίπου, όπου τον αφήνουμε και συνεχίζουμε δεξιά σε μονοπάτι (όχι σημαδεμένο). Μετά από 450 μέτρα διασταυρώνουμε σχεδόν κάθετα, άλλον αγροτικό δρόμο και 200 μέτρα μετά τη διασταύρωση συναντάμε τσιμεντένια βρύση-ποτίστρα. Η τοποθεσία ονομάζεται Σφηντάνια και η βρύση φτιάχτηκε το 1977.

Συνεχίζουμε το μονοπάτι, η πορεία μας είναι νότια 220 μοίρες περίπου, και μετά από 450 μέτρα συναντάμε τη βρύση «Καναλάκια», όπου έχει ξύλινα κανάλια για να πίνουν νερό τα ζώα. Συνεχίζοντας με πορεία νότια (180 μοίρες) μετά από 800 μέτρα συναντάμε πηγή-βρύση, όπου ονομάζεται «Βρύση του Λάμπρου». Συνεχίζουμε νότια για άλλα 400 μέτρα περίπου και αλλάζουμε την πορεία μας σε βορειοδυτική (285 μοίρες περίπου), από αυτό το σημείο συνεχίζουμε ανηφορικά για 1800 μέτρα μέχρι την κορυφή «Βήγκα» σε υψόμετρο 1750 μέτρα. Στους χάρτες αυτή η κορυφή αναφέρεται ως «Παπανίκας», αλλά οι ντόπιοι την γνωρίζουν ως Βήγκα.

Από την κορυφή η θέα είναι μαγευτική. Ακριβώς απέναντι βορειοδυτικά βλέπεις την κορυφή «Νεράϊδα» και πιο αριστερά την κορυφή «Μπουντούρα». Ακριβώς βόρεια φαίνεται χαμηλά πολύ καθαρά το χωριό Αηδώνα. Κοιτάζοντας στις 50-60 μοίρες φαίνεται ο Κόζιακας, ένα μέρος της Χρυσομηλιάς και αν η ατμόσφαιρα είναι πολύ καθαρή μπορείς να διακρίνεις τα Μετέωρα. Στις 130 μοίρες φαίνονται πολύ καθαρά τα Λιβάδια Περτουλίου και το Χιονοδρομικό Κέντρο ενώ πιο δεξιά φαίνονται τα Τζουμέρκα και η Λουπάτα.

Αφού απολαύσουμε τη θέα κατηφορίζουμε, συνεχίζοντας με πορεία 210 μοίρες, μετά από 200 μέτρα σε χαμηλότερη κορυφή, όπου ακριβώς από κάτω υπάρχει ένας φυσικός χώρος σαν μεγάλο δωμάτιο, όπου παλαιότερα οι κτηνοτρόφοι προφύλασσαν τα ζώα. Οι ντόπιοι αποκαλούν το χώρο αυτό «οντά » δηλαδή «δωμάτιο». Μετά από αυτή την κορυφή συνεχίζουμε κατηφορικά με πορεία 95 μοίρες περίπου, όπου μετά από 1500 μέτρα περίπου φτάνουμε στο σημείο όπου είχαμε αρχίσει την τελική ανάβαση προς την κορυφή Βήγκα.

Από εδώ δεν συνεχίζουμε την διαδρομή από όπου ανεβήκαμε, αλλά συνεχίζουμε κατηφορικά την ίδια πορεία και μετά από 400 μέτρα περίπου βρίσκουμε τα απομεινάρια της πηγής-βρύσης «Χατζηγάκη». Αλλάζουμε την πορεία μας σε βορειοανατολική (40 μοίρες περίπου) και βαδίζουμε σε μονοπάτι και δρόμο αγροτικό, ο οποίος έχει πολλά χρόνια να συντηρηθεί και έχει μεγάλο νεροφάγωμα ακριβώς στο κέντρο του, σαν μεγάλο αυλάκι. Μετά από 900 μέτρα συναντάμε κανονικό αγροτικό δρόμο και ακριβώς πριν φτάσουμε σε αυτόν υπάρχει στα αριστερά μας η βρύση «Μπελαή». Συνεχίζουμε  πάνω  στον  αγροτικό  δρόμο   με  βόρεια  πορεία  και  μετά  από  700  μέτρα    βρίσκουμε  διασταύρωση  με  άλλον  αγροτικό   δρόμο.   Στη  διασταύρωση  πηγαίνουμε  δεξιά   και   μετά  από  1400  μέτρα   συναντάμε  την  τσιμεντένια  βρύση-ποτίστρα  στη   θέση   Λάκες-Πλάτανος,  την  οποία  την  είχαμε  βρει   και  μόλις  αρχίσαμε  την  ανάβαση  μας.  Συνεχίζοντας  κατηφορικά  μετά  από  450  μέτρα  φτάνουμε   στο  σημείο  από  όπου  ξεκινήσαμε.

Καταγραφή διαδρομής: Ζαχαράκης Νικόλαος

(26-05-2014)

Βρύση-ποτίστρα στα Σφηντάνια, σε υψόμετρο 1400 m, έτος κατασκευής 1977. (26-05-2014)

Η βρύση Καναλάκια στη διαδρομή προς τη Βήγκα (υψόμετρο 1480 μ) (26-05-2014)

Καλύβα, μέσα στα έλατα, υψομ. 1540m, στη διαδρομή προς Βήγκα (26-05-2014)

Θέα λίγο πριν τη Βήγκα, προς το Άγιο Κωνσταντίνο, υψόμετρο 1670 m (26-05-2014)

Λιβάδια Περτουλίου, θέα από τη Βήγκα (26-05-2014)

Το χωριό Αηδώνα, θέα από τη Βήγκα (26-05-2014)

Κόζιακας, θέα από τη Βήγκα (26-05-2014)

Σφηντάνια, μαγευτικό τοπίο (00-00-0000)