Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΜΕΝΟΙΚΙΟ - Υψ. 1963 μ.

Νομοί: Δράμας / Σερρών

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 104

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Menoikio.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Menoikio.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Menoikio.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Menoikio_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 11

Μήκος: 11068 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1259 μ.
Υψ. Κατάβαση: 231 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1967 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 936 μ.
Τrackpoints: 1298

Menoikio.Xionoxori-Mayromata.gpx

Menoikio.Xionoxori-Mayromata.plt

Menoikio.Xionoxori-Mayromata.kml

Η εκκίνηση της ανάβασης γίνεται από το Χιονοχώρι, ένα παραδοσιακό οικισμό στις πλαγίες του όρους Μενοίκιο. Φτάνοντας στο χωριό στρίβουμε αριστερά και μετά από 3 χιλιόμετρα αφήνουμε το αυτοκίνητο στην ράχη όπου υπάρχει ένα κιόσκι με θέα την πεδιάδα των Σερρών. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε με συμβατικό αυτοκίνητο, ούτε καν με χαμηλό SUV επειδή ο δασικός δρόμος είναι σε πολύ κακή κατάσταση (γεμάτος αιχμηρές κροκάλες 20-30 πόντων) και τον περνάτε μόνο με αγροτικό 4x4 (Οκτώβριος 2010), από εδώ όμως ξεκινάει η καταγραμμένη διαδρομή.
Η πορεία προς την κορυφή ακολουθεί τον δασικό δρόμο. Μετά από διαδρομή 6 χιλιομέτρων ο δρόμος περνά ένα μικρό ρέμα και κάνει μια στροφή αριστερά. Αμέσως μετά το ρέμα αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε στην πλαγιά στα δεξιά μας . Ανεβαίνουμε στην κορυφογραμμή όπου συναντάμε κατά τακτά διαστήματα πέτρινους πύργους. Κινούμαστε πάνω στην ομαλή κορυφογραμμή, με μικρά ανεβοκατεβάσματα, και πορεία βορειοανατολική. Πλησιάζοντας την ψηλότερη κορυφή (Μαυρομμάτα) στρίβουμε δεξιά και ανεβαίνουμε στην πυραμίδα της κορυφής.
Η αναβασή έγινε χειμώνα χωρίς ορατότητα και η επιστροφή έγινε από τα ίδια.

Καταγραφή διαδρομής: Κρούπης Νικόλαος

Menoikio.Anastasia-Floga-An_Menoikio-Skopia.gpx

Menoikio.Anastasia-Floga-An_Menoikio-Skopia.plt

Menoikio.Anastasia-Floga-An_Menoikio-Skopia.kml

Αφού διασχίσουμε με αυτοκίνητο το χωριό Αναστασιά συνεχίζουμε με κατεύθυνση βορειοανατολικά τον βατό χωματόδρομο για 1 χλμ περίπου που μας οδηγεί σε διασταύρωση. Δεξιά (ανατολικά) συνεχίζει προς το χωριό Αγριαννή ενώ αριστερά (Βόρεια) ξεκινάει η πορεία μας (550μ υψόμετρο) στην αρχή πάνω στον χωματόδρομο και στη συνέχεια πάνω σε κόψη, μετά από 1 με 1,4 χλμ από την διασταύρωση.
Στη συνέχεια περνάμε ένα σημείο που μοιάζει με νταμάρι και λίγο μετά μια σχισμή που από κάτω της μάλλον υπάρχει σπήλαιο (χρήζει εξερεύνησης). Κατόπιν διασχίζουμε βραχάκια και αραιή βλάστηση ενώ παρακάτω συναντούμε τις βραχογραφίες (800μ), οι οποίες χρονολογούνται γύρω στο 800 - 900 π.χ. (εποχή χαλκού, σιδήρου). Η πορεία συνεχίζει στην κόψη με χαμηλή βλάστηση στην αρχή και κατόπιν σε χωράφια όπου λίγο αργότερα κατηφορίζει για λίγα μέτρα. Στο 3ο χλμ υπάρχει ανηφόρα με έντονη κλίση όπου προσεγγίζουμε την τελική κόψη της κορυφής. Υπάρχουν εναλλαγές στις κλίσεις και σε μια περιοχή υπάρχει δασάκι που πρέπει να διασχίσουμε για λίγα μέτρα. Αυτό το τελευταίο κομμάτι μας ξεγελάει διότι προσπερνάμε συνεχώς λοφάκια που μας δίνουν την εντύπωση ότι φτάνουμε στην κορυφή Φλόγα (1312μ). Στη συνέχεια κατηφορίζουμε ανατολικά την πετρώδη κόψη και προς το τελείωμα ξαναδιασχίζουμε δασάκι ώσπου να βγούμε σε χωματόδρομο που μας οδηγεί σε διάσελο (1050μ) και σε κεντρικό χωματόδρομο. Κατόπιν, κινούμαστε ανατολικά και στην διασταύρωση περνάμε απέναντι ενώ στην επόμενη κατευθυνόμαστε αριστερά (βορειοανατολικά) για 200μ περίπου όπου αφήνουμε τον χωματόδρομο και ξαναπιάνουμε μια γυμνή ράχη με εναλλαγές κλίσεων. Στο 9ο χλμ περίπου προσεγγίζουμε προκορυφή όπου βορειοανατολικά υπάρχει γκρεμός και καταπληκτική θέα προς την Προσοτσάνη Δράμας. Κατηφορίζουμε νοτιοανατολικά για λίγα μέτρα και τελικά ακολουθεί η τελευταία ανάβαση στην κορυφή του Ανατολικού Μενοικίου (1452μ).
Κατόπιν κατηφορίζουμε νοτιοανατολικά (προσοχή στις ράχες σε περίπτωση ομίχλης...) σε γυμνό έδαφος έως το 13χλμ περίπου όπου αρχίζουμε και βλέπουμε την Σκοπιά και τον χωματόδρομο που μας οδηγεί εκεί. Κάπου εκεί υπάρχει στάνη που έχει σκυλιά και ίσως χρειάζεται προσοχή. Τέλος προσεγγίζουμε το χωριό Σκοπιά (700μ) όπου και τερματίζουμε. Εκεί υπάρχουν 2 ταβέρνες όπου προτείνονται για αναπλήρωση δυνάμεων.

Καταγραφή διαδρομής: Χορτομάρης Βασίλειος

Άγιο Πνεύμα - Χιονοχώρι - Νέο Σούλι

Μήκος: 8280 μ.
Υψ. Ανάβαση: 445 μ.
Υψ. Κατάβαση: 643 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 644 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 158 μ.
Τrackpoints: 1508

Menoikio.Agio_Pneuma-Xionoxori-Neo_Soyli.gpx

Menoikio.Agio_Pneuma-Xionoxori-Neo_Soyli.plt

Menoikio.Agio_Pneuma-Xionoxori-Neo_Soyli.kml

Η αφετηρία της διαδρομής είναι λίγο έξω από το χωριό Άγιο Πνεύμα στο δρόμο για την Ι.Μ. Προφήτη Ηλία. Το μονοπάτι ξεκινά πριν την μεγάλη ανηφορική στροφή αριστερά. Το μονοπάτι είναι βατό μέσα από πουρνάρια και παλιούρια. Προσοχή στο μεγάλο ξέφωτο που βρίσκουμε μπροστά μας, πάμε αριστερά στο άνοιγμα και θα εντοπίσουμε τα κόκκινα σημάδια. Όλο το μονοπάτι είναι σηματοδοτημένο μέχρι το Χιονοχώρι. Σε κάποιο σημείο φτάνουμε σε χωματόδρομο τον οποίο τον διασχίζουμε και περνάμε απέναντι κόβοντας δρόμο, διαφορετικά ακολουθώντας το χωματόδρομο κάνουμε πολύ μεγάλο κύκλο. Προσοχή κατά την διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου να φοράμε γιλέκα που φωσφορίζουν διότι υπάρχουν αγριογούρουνα. Η θέα για το χωριό είναι υπέροχη καθώς όλο το χωριό είναι πετρόκτιστο. Στην είσοδο του χωριού από Σέρρες υπάρχει κιόσκι και νερό. Αφού διασχίσουμε το χωριό στο δρόμο για Σέρρες και περίπου 1.5 χλμ συναντάμε στα αριστερά το εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία. Βγαίνουμε από την άσφαλτο και στο εξωκλήσι παίρνουμε το μονοπάτι (υπάρχουν σημάδια). Τα σημάδια χάνονται όταν φθάνουμε στην άκρη όπου υπάρχουν βράχια. Η διαδρομή ακολουθεί μια ομαλή κατάβαση και συναντά τον χωματόδρομο ο οποίος φαίνεται από ψηλά, και ο οποίος μας οδηγεί σε διασταύρωση με άσφαλτο και σε Στρατιωτικό Φυλάκιο.

Κορυφή Σκάλα η Μέγας Βυρός

Μήκος: 3307 μ.
Υψ. Ανάβαση: 206 μ.
Υψ. Κατάβαση: 200 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 535 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 394 μ.
Τrackpoints: 607

Menoikio.Skala_Megas_Byros.gpx

Menoikio.Skala_Megas_Byros.plt

Menoikio.Skala_Megas_Byros.kml

Στο 7ο χιλιόμετρο προς την Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, μετά την Ι.Μ. Αγίου Νικολάου και πριν την μεγάλη δεξιά στροφή αρχίζει η διαδρομή. Η διαδρομή προς την κορυφή του λόφου, ξεκινά στα αριστερά ακολουθώντας το ελαφρώς ανηφορικό μονοπάτι που είναι σηματοδοτημένο με κορδέλες και ιδιαίτερα περιποιημένο και συντηρημένο από εθελοντές. Το μονοπάτι οδηγεί προς ένα σημείο της κορυφής, ακριβώς απέναντι από το Ιερό Μετόχι του Αγίου Εφραίμ Νέας Μάκρης. Μπορεί κάποιος να μετακινηθεί από εκεί είτε δυτικότερα είτε ανατολικότερα, από όπου έχει φανταστική θέα σε διαφορετικά μέρη. Η συνολική διαδρομή δεν ξεπερνάει τα 3 χλμ. με την επιστροφή.

Ο λόφος αυτός (μεγάλος Βυρός) χρησιμοποιείται από την Νότια κυρίως πλευρά του για αναρριχήσεις ! Προσοχή μην πάρετε την ευθεία για πάνω παρα μόνο η διαδρομή που κατεβαίνει από δεξιά.

Λάκκος - Παλαιά Γέφυρα

Μήκος: 6049 μ.
Υψ. Ανάβαση: 339 μ.
Υψ. Κατάβαση: 337 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 537 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 376 μ.
Τrackpoints: 1116

Menoikio.Lakkos-Palia_Gefyra.gpx

Menoikio.Lakkos-Palia_Gefyra.plt

Menoikio.Lakkos-Palia_Gefyra.kml

Η διαδρομή ξεκινά πριν την Ι.Μ. Αγίου Προδρόμου αριστερά στον χωματόδρομο, υπάρχει πινακίδα.  Ο δρόμος δεν είναι σε άριστη κατάσταση θέλει προσοχή , ακόμα και χαμηλό  αμάξι όμως μπορεί να περάσει. Στην πρώτη διασταύρωση που θα βρείτε πάτε ευθεία προς το χωριό Λάκκος (δεξιά πάει στο εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής που βρίσκεται στο ποτάμι). Όλη η απόσταση μέχρι το εγκαταλελειμμένο χωριό Λάκκος είναι περίπου 2 χλμ. Αφήνουμε το αυτοκίνητο στο εξωκλήσι του Αγίου Δημητρίου και προχωράμε αριστερά στο μονοπάτι. Μπορείτε να πάρετε το δεξιά μονοπάτι που πάει κάτω στο ποτάμι και περνάει το γεφύρι. Η διαδρομή είναι κυκλική. Από την κάτω μεριά σε κάποια σημεία θέλει προσοχή. Το μονοπάτι είναι σημαδοτημένο  και περιποιημένο και στις δύο κατευθύνσεις, είτε από πάνω είτε από κάτω. Σε κάποιο σημείο από την πάνω μεριά συναντάμε διασταύρωση που πάει πάνω αριστερά για Διαβολογέφυρα και Φυλάκιο Ζαχαρία και δεξιά για Παλαιό Γεφύρι . Η διαδρομή πάει δεξιά προς το πανέμορφο τοξωτό πέτρινο Παλαιό Γεφύρι. Στο Συγκεκριμένο Ρέμα, δηλαδή της Βροντούς η αλλιώς ρέμα του Προδρόμου, υπάρχουν και άλλα γεφύρια απαράμιλλη ομορφιάς. Στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχουν μικροί καταρράκτες και λιμνούλες καθώς το Ρέμα κατεβαίνει από πάνω. Αφού περάσουμε το Πετρόκτιστο Γεφύρι στρίβουμε δεξιά και παίρνουμε το σημαδοτημένο μονοπάτι που μας βάζει κάτω από το εξωκλήσι του Αγίου Δημητρίου στο χωριό Λάκκος, διαδρομή μέσα σε βλάστηση. Το συγκεκριμένο μονοπάτι χρησιμοποιούνταν από τους κατοίκους Άνω και Κάτω Βροντού για να πάνε στο μοναστήρι του Προδρόμου.

Κυκλική διαδρομή κοιλάδας Αγίου Γεωργίου και Μέγα Βυρού

Menoikio.Kykliki_koilada-Mega_Vyroy.gpx

Menoikio.Kykliki_koilada-Mega_Vyroy.plt

Menoikio.Kykliki_koilada-Mega_Vyroy.kml

Αφήνουμε το αμάξι στην κοιλάδα του Αγίου Γεωργίου ακριβώς μετά την γέφυρα. Ακολουθούμε τον χωματόδρομο με κατεύθυνση βόρεια. Ανηφορικός δρόμος για 7 χλμ περίπου. Στο XDRXDR1 είναι διασταύρωση με άλλο χωματόδρομο που οδηγεί σε Στάνη. Ακολουθούμε αριστερή πορεία (χωματόδρομος). Στα δεξιά μας ορθώνεται η κορυφή Σκάλα ή Μέγας Βυρός. Στο ΜΟΝΧΟΜ1 (διασταύρωση χωματόδρομου με χωματόδρομο που οδηγεί σε εγκαταλελειμμένο κτίριο και αδιέξοδο), ακολουθούμε δεξιά πορεία, όπως πάει ο χωματόδρομος, στρίβουμε δεξιά και αφού περάσουμε μια κτηνοτροφική μονάδα βγαίνουμε σε ασφαλτόδρόμο που οδηγεί αριστερά στην Ραχωβίτσα (Νέος Μαρμαράς)  και δεξιά προς Σέρρες (XOMASF1) .  Ακολουθούμε δεξιά τον δρόμο και σε κάποιο σημείο πάνω στην άσφαλτο κατεβαίνουμε δεξιά κάτω για να κόψουμε δρόμο (ASFLT-1). Η παράκαμψη μας βγάζει στο 6ο χλμ Σερρών - Ι.Μ. Προδρόμου. Σε 1 χλμ περίπου συναντάμε την Ι.Μ Αγίου Νικολάου  και λίγο παρακάτω  στρίβουμε αριστερά (ASFLT-2)  για να βρούμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που οδηγεί στις Κεραίες  (KORIFI-1)που βρίσκονται πάνω από το χωριό του Αγίου Ιωάννη. Οι κεραίες εκτείνονται σε σημεία εκ των οποίων στην  2η υπάρχει κολονάκι της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού. Από την κορυφή έχουμε υπέροχη θέα, σχεδόν το 70 τις εκατό της πεδιάδας των Σερρών . Ακολουθούμε τον δρόμο που κατεβαίνει από τις κεραίες δεξιά (δρόμος με τσιμέντο και αρκετή κλήση). Συναντάμε τον δρόμο Σερρών - Προδρόμου, στρίβουμε αριστερά και σε 200μ περίπου στρίβουμε δεξιά (XOMASF3). Ακολουθούμε τον περιφραγμένο ελαιώνα στα αριστερά μας και κατευθυνόμαστε σε μονοπάτι που οδηγεί  σε χωματόδρομο και Στάνη (STANI-1). Ο χωματόδρομος στα αριστερά σταματάει λόγω περίφραξης και αναγκαστικά παίρνουμε πορεία προς τα κάτω παράλληλα με την στάνη. Φτάνουμε στο σημείο ΜΟΝΟΡ-1(υπάρχει μονοπάτι με  ροδιές από μοτοσικλέτες). Κατεβαίνουμε προσεκτικά το μονοπάτι (έχει κάποια σημεία που χρειάζονται προσοχή λόγω κλήσης και σαθρού εδάφους) είναι ίσως το πιο επικίνδυνο όλης της διαδρομής. Στην κάθοδό μας συναντάμε το ΜΟΝΧΟΜ2 (διασταύρωση με τον χωματόδρομο της αρχικής διαδρομής). Η διαδρομή είναι περίπου 14 χλμ περίπου με αρκετή ανηφόρα, περίπου 7 χλμ σε χωματόδρομο. Υψομετρική διαφορά περίπου 400μ και κλίση περίπου 10 τις εκατό. Υψόμετρο στα 500 μ περίπου  και διάρκεια 3 ώρες και 40 λεπτά. Πανέμορφη διαδρομή με υπέροχη θέα στον Μέγα Βυρό.

Διαβολογέφυρα

Μήκος: 7461 μ.
Υψ. Ανάβαση: 374 μ.
Υψ. Κατάβαση: 374 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 888 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 634 μ.
Τrackpoints: 1216

Menoikio.Diavologefyra.gpx

Menoikio.Diavologefyra.plt

Menoikio.Diavologefyra.kml

Κατευθυνόμαστε με αυτοκίνητο στον δρόμο Σερρών - Βροντού και μετά το 14ο χλμ (μετά την Ταβέρνα Αρτεμις, βρίσκεται Αριστερά στο δρόμο) στρίβουμε δεξιά στον χωματόδρομο . Περίπου 300μ μετά αφήνουμε το αυτοκίνητο σε ξέφωτο και ακολουθούμε τον δρόμο που οδηγεί στην κάθοδο για το φυλάκιο Νάσιουτζικ. Στην πρώτη διασταύρωση ακολουθούμε Δε πορεία γιατί ευθεία βγάζει σε μαντρί. Η δεξιά πορεία βγάζει σε αδιέξοδο, πριν όμως εκεί (περίπου 2.5 με 3 χλμ υπάρχει σηματοδότηση για μονοπάτι προς τα κάτω (υπάρχουν 2 κόκκινα σημάδια σε δυο δέντρα) ακολουθώντας το καταλήγουμε στο 7ο γεφύρι στο ρέμα της Βροντούς και παρά δίπλα αριστερά υπάρχει το φυλάκιο του Νάσιουτζικ ή Ζαχαρία. Πρόκειται μάλλον για Χάνι δηλαδή σταθμό ξεκούρασης. Συνεχίζουμε ακολουθώντας το μονοπάτι, περνάμε το 8ο γεφύρι και κατευθυνόμαστε προς το ξέφωτο με τα ερείπια στάνης . Κάτω αριστερά βρίσκεται η Διαβολογέφυρα. Είναι μικρή αλλά με βάθος περίπου 18μ . Νομίζω ότι είναι η πιο ψηλή γέφυρα στην περιοχή των Σερρών. Προκαλεί δέος και λόγω ύψους αλλά και λόγω κατασκευής, πανέμορφη. Για την επιστροφή μας ακολουθήσαμε τα σημάδια στο ανηφορικό μονοπάτι. Πολύ ανάβαση μέχρι επάνω. Το μονοπάτι βγάζει σε άνοιγμα στο δρόμο για το μαντρί.

Κορυφές Τρίκορφο

Μήκος: 8785 μ.
Υψ. Ανάβαση: 515 μ.
Υψ. Κατάβαση: 513 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1310 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 920 μ.
Τrackpoints: 1448

Menoikio.Koryf;es-Trikorfo.gpx

Menoikio.Koryf;es-Trikorfo.plt

Menoikio.Koryf;es-Trikorfo.kml

Aπό Σέρρες κατευθυνόμαστε προς το χωριό Αναστασιά που βρίσκεται στον Δήμο Νέας Ζίχνης. Διασχίζουμε το χωριό και κατευθυνόμαστε προς τον ορεινό όγκο που βρίσκεται έξω από το χωριό. Ο χωματόδρομος είναι σε πολύ καλή κατάσταση μόνο σε κάποια σημεία χρειάζεται μια κάποια προσοχή. Ανηφορικός δρόμος που μας βγάζει στα 3 δεντράκια/ Ζιλάδα. Εκεί υπάρχει στα δεξιά ποτίστρα για ζώα και λίγο πιο πάνω ένα φορτηγό μόνιμα σταθμευμένο δίπλα από το δρόμο. Συνεχίζουμε και μετά από 150μ περνάμε ένα διάσελο. Στην διασταύρωση στο διάσελο στρίβουμε δεξιά και παίρνουμε την ανηφόρα για την επόμενη διασταύρωση που οδηγεί δεξιά στο καταφύγιο Κυνηγών όπου αφήνουμε το αυτοκίνητο στην διασταύρωση. Από το σημείο αυτό ξεκινά η ανάβαση μας αριστερά προς το Τρίκορφο. Η κατεύθυνση μας είναι Βόρειο Ανατολικά σε υψόμετρο περίπου 920 μ. Η διαδρομή έχει μεγάλη κλήση. Το έδαφος είναι πετρώδες με θάμνους και μικρά δεντράκια. Καθ’ όλη την διάρκεια της ανάβασης υπάρχουν έντονα κόκκινα σημάδια που είναι ορατά κατά την άνοδο. Μετά από περίπου 900 μ και φτάνουμε στην 1η κορυφή σε υψόμετρο 1209μ . Η θεά πανέμορφη προς την πεδιάδα των Σερρών, Στρυμονικό κόλπο, Παγγαίο, Θάσο. Συνεχίζουμε προς την επόμενη κορυφή που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση και υψόμετρο 1238μ η επόμενη 1280 μ και η τελευταία στα 1312 μ που είναι η υψηλότερη και λέγεται Φλόγα. Κανονικά θα έπρεπε να λέγεται τετράκορφο και όχι τρίκορφο και αυτό γιατί οι κορυφές ξεχωρίζουν και είναι ορατές από πολύ μακριά. Στην ανάβασή μας κινούμαστε στην κορυφογραμμή, υπάρχουν σημάδια παντού οπότε είναι εύκολη η προέλαση προς την Φλόγα. Η κάθοδος προς τα κάτω ακολουθεί πάλι κορυφογραμμή αλλά με βλάστηση και πολλά σημάδια. Η κάθοδος έχει πυκνή βλάστη και περνά από ένα σημείο με πολλές φτέρες που συναντά το δρόμο. Υπάρχει δάσος με Λεπτοκαρυές (Φουντουκιές). Ακολουθώντας το δρόμο (περίπου 500μ) οδηγεί στην πρώτη διασταύρωση που βρήκαμε, η οποία, ευθεία πάει για την κορυφή Εύζωνας που είναι και η ψηλότερη στο Ανατολικό Μενοίκιο. Με δεξιά κατεύθυνση περνάμε μέσα από απίστευτο δάσος με φουντουκιές. Η απόσταση από το αρχικό σημείο ανάβασης μέχρι την κάθοδο ήταν περίπου 3.9χλμ . Κατευθυνόμαστε βόρειοδυτικά προς το σημείο αφετηρίας περνώντας από το εξωκλήσι των Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης. Προσοχή κατά την κυνηγετική περίοδο υπάρχουν πολλοί κυνηγοί.

Σκήτη Κτήτορος

Μήκος: 4720 μ.
Υψ. Ανάβαση: 251 μ.
Υψ. Κατάβαση: 244 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1012 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 907 μ.
Τrackpoints: 792

Menoikio.Skiti_Ktitoros.gpx

Menoikio.Skiti_Ktitoros.plt

Menoikio.Skiti_Ktitoros.kml

Η πρόσβαση γίνεται ανεβαίνοντας τον δρόμο από Οινούσσα  για το χωριό Χιονοχώρι. Στην είσοδο του χωριού στρίβουμε αριστερά και ανεβαίνουμε τον χωματόδρομο για Σκυφτούλη προς τις κορυφές του Μενοίκιου. Περίπου 3 χλμ μετά το Χιονοχώρι συναντάμε στα αριστερά το Καταφύγιο Κυνηγών όπου αφήνουμε το αμάξι. Ακολουθούμε τον δρόμο και μετά από 700 μ περίπου συναντάμε μία διασταύρωση όπου δεξιά πάει για τον Λόφο Αεροπτεριστών και αριστερά (υπάρχει πινακίδα) προς Σκήτη Κτήτορος και Αγριοκερασιές. Ευθεία πάει για Κορυφές. Στρίβουμε στο μονοπάτι αριστερά και κατευθυνόμαστε στο σηματοδοτημένο και καθαρό μονοπάτι για την Σκήτη. Λίγο παρακάτω συναντάμε πινακίδα που μας δείχνει το μονοπάτι για την Ι.Μ Τιμίου Προδρόμου. Συνεχίζουμε ώσπου συναντάμε πάλι διασταύρωση όπου δεξιά πάει για Αγριοκερασιές (είναι απόσταση περίπου 4-5 χλμ και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η σήμανση) και αριστερά για Σκήτη. Από το σημείο αυτό ξεκινάει μια απότομη σχεδόν κατάβαση 25-30 μ έως ότου μας βγάλει στο ρέμα του Γκρέκο. Συνεχίζουμε στο άνοιγμα έως ότου φτάσουμε στα βράχια όπου βρίσκεται η Σκήτη. Η επιστροφή από το ίδιο μονοπάτι.

Χιονοχώρι - κορυφή Σπανακλί 1568μ

Μήκος: 11603 μ.
Υψ. Ανάβαση: 940 μ.
Υψ. Κατάβαση: 924 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1568 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 697 μ.
Τrackpoints: 1934

Menoikio.Xionoxori-Spanakli.gpx

Menoikio.Xionoxori-Spanakli.plt

Menoikio.Xionoxori-Spanakli.kml

Η διαδρομή ξεκινάει 600 μέτρα μετά το Χιονοχώρι πηγαίνοντας αριστερά για 600μ, στο σημείο με το μπαλκονάκι με τα παγκάκια. Περνάμε απέναντι στο υδραγωγείο και ακολουθούμε το χωματόδρομο ο οποίος τελειώνει σε ένα εκκλησάκι. Συνεχίζουμε ακολουθώντας τα σημάδια που είναι ορατά καθ’ όλη την διαδρομή. Η διάβαση γίνεται μέσα από πουρνάρια και χαμηλή βλάστηση. Το μονοπάτι είναι ελαφρώς ανηφορικό. Τα πράγματα αλλάζουν όταν φτάνουμε στην Μάγγλα , την πρώτη κορυφή (936μ) και από εκεί πάμε για Σταχτιές Πέτρες (1259μ)  που το μονοπάτι γίνεται αρκετά ανηφορικό.  Στις Σταχτές Πέτρες υπάρχει αυτοσχέδιο κολωνάκι  με πέτρες ενώ το τοπίο είναι γυμνό από βλάστηση. Συνεχίζουμε  την επόμενη κορυφή (1393μ) , μετά 1429μ. και παίρνουμε την ράχη  αριστερά για να αποφύγουμε και άλλη κορυφή πριν φτάσουμε στις κεραίες στο Σπανακλί (1658μ). Το τοπίο είναι βοσκότοπος χωρίς βλάστηση δέντρων και θάμνων. Υπάρχουν δύο κεραίες και όμορφη θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Κατεβαίνουμε με βάση τα σημάδια που υπάρχουν ακολουθώντας πορεία πάνω σε κορυφογραμμή (υπάρχουν αρκετά σημεία με βράχια)  που καταλήγει σε χωματόδρομο, ο οποίος οδηγεί στην καλύβα των κυνηγών (Σκυφτούλης). Υπάρχει δρόμος που οδηγεί στον Λόφο αιωροπτεριστών (1012μ). Συνεχίζουμε με τα σημάδια που υπάρχουν στο μονοπάτι και ουσιαστικά συντομεύουν την πορεία προς το σημείο εκκίνησης/τερματισμού.

Οινούσα - Ι.Μ Προδρόμου κυκλική διαδρομή

Menoikio.Oinousa-IM_Prodromou_kykliki.gpx

Menoikio.Oinousa-IM_Prodromou_kykliki.plt

Menoikio.Oinousa-IM_Prodromou_kykliki.kml

Ξεκινήσαμε από την Οινούσα και αφού ανηφορήσουμε τον δρόμο για την μεγάλη δεξαμενή (Ταμιευτήρα) που βρίσκεται πάνω από το χωριό και είναι μέρος του πρώην υδροηλεκτρικού σταθμού, κατευθυνόμαστε στον χωματόδρομο που οδηγεί προς την Ι.Μ Προδρόμου. Μετά από 3 χλμ συναντάμε μια σιδερένια σκάλα την ανεβαίνουμε και περνάμε πάνω από το σκεπασμένο κανάλι νερού και παίρνουμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που οδηγεί στην Ι.Μ Προδρόμου. Μετά από μια αναφορική και σηματοδοτημένη διαδρομή , συναντάμε πιο πάνω το μονοπάτι που πάει για Σταυρό και κορυφές Μενοικίου δεξιά. Ακολουθούμε πορεία αριστερά που οδηγεί στις ελιές της Μονής. Στον δρόμο συναντάμε και την διασταύρωση για το μονοπάτι Κάκκανου. Το μονοπάτι είναι πολύ άνετο, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, σε κάποιο σημείο το μονοπάτι γίνεται απότομο λόγω πλαγιάς με έντονη κλίση και θέλει προσοχή. Αφού το διασχίσουμε φτάνουμε στα πρώτα κτήματα της Μονής, κατευθυνόμαστε προς τα κάτω μέσα από τις ελιές και βγαίνουμε σε ασφαλτόδρομο αλλά μόνο για λίγο γιατί έχει καταστραφεί από το ρέμα . Στο τέλος του δρόμου παίρνουμε αριστερή κατεύθυνση και προχωράμε δίπλα στο ρέμα για περίπου 100μ ώστε να βγούμε στον κατεστραμμένο δρόμο που συνδέει την Οινούσα με το μοναστήρι. Η επιστροφή μας γίνεται από τον συγκεκριμένο χωματόδρομο. Προσοχή λίγο πιο μετά ,στο σημείο που το κανάλι νερού σκεπάζεται , υπάρχει αριστερά σαθρό έδαφος με συνεχείς κατολισθήσεις ενώ κάποια μέτρα παρακάτω ο δρόμος έχει φύγει σχεδόν όλος προς τα κάτω. Συνολική απόσταση 11χλμ διάρκεια περίπου 3 ώρες με όμορφες εναλλαγές του τοπίου και με υπέροχη θέα στην Ι.Μ Προδρόμου.