Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

S | M | L

HellasPath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΛΕΚΑΝΗΣ ΟΡΗ - Υψ. 1300 μ.

Νομός: Καβάλας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 12

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Lekanis_Ori.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Lekanis_Ori.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Lekanis_Ori.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Lekanis_Ori_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 2

Καβάλα - Παλιά Καβάλα («Ο δρόμος του νερού»)

Λεύκη - Αχλαδινή

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Καβάλα - Παλιά Καβάλα («Ο δρόμος του νερού»)

Μήκος: 11997 μ.

Lekanis_Ori.Palia.Kavala.gpx

Lekanis_Ori.Palia.Kavala.plt

Lekanis_Ori.Palia.Kavala.kml

Τα βουνά της Λεκάνης είναι ορεινοί σχηματισμοί με χαμηλό σχετικά υψόμετρο (μέχρι 1300 μ.) που καταλαμβάνουν όλο το Βορειοανατολικό τμήμα του νομού Καβάλας, ενώ οι νότιες απολήξεις τους φτάνουν μέχρι την πόλη της Καβάλας.
Σ' αυτό το νότιο τμήμα τους ελίσσεται η συγκεκριμένη διαδρομή, μια εύκολη πορεία 3 ωρών με έντονα όμως ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία. Το πρώτο κομμάτι της ακολουθεί το δρόμο που ακολουθούσε και το νερό προκειμένου να υδροδοτηθεί η παλιά πόλη της Καβάλας, στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Το μονοπάτι περπατά πάνω στο παλιό σκεπασμένο αυλάκι όπου έρεε το νερό, διασχίζει πέντε παλιά πέτρινα γεφύρια, και, προς την Καβάλα, καταλήγει στο εντυπωσιακό υδραγωγείο, τις Καμάρες.
Η διαδρομή ξεκινάει από το εκκλησάκι του Αγίου Κωνσταντίνου όπου μπορούμε να φτάσουμε αν από την εκκλησία του Τιμίου Σταυρού ακολουθήσουμε την οδό «Παλιάς Καβάλας» μέχρι το τέρμα της. Ακολουθώντας το μονοπάτι, που στην αρχή μοιάζει με πολύ στενό χωματόδρομο, τραβερσάρουμε την πλαγιά, περνώντας δίπλα από κτήματα και μικρά σπιτάκια. Περνάμε από ένα πέτρινο γεφύρι και μπαίνουμε σε χωματόδρομο που ανοίχτηκε για τις ανάγκες κατασκευής της Εγνατίας οδού. Κατευθυνόμαστε προς την μεγάλη χαραδρογέφυρα της Εγνατίας ακριβώς μπροστά μας, την περνάμε από κάτω και καταλήγουμε στο μεγαλύτερο και εντυπωσιακότερο γεφύρι της διαδρομής. Ένα τρίτοξο γεφύρι με το κεντρικό του τόξο διώροφο λόγω του μεγάλου βάθους της χαράδρας. Συνεχίζουμε στο λιθόστρωτο μονοπάτι το όποιο σε λίγο αλλάζει κατεύθυνση από βόρεια σε δυτική ενώ πυκνώνει και η βλάστηση όσο μπαίνουμε βαθιά μέσα στη ρεματιά. Μόλις περάσουμε στην απέναντι όχθη του ρέματος, αρχίζουμε να ανηφορίζουμε την απότομη πλαγιά για να καταλήξουμε στη «Μάνα του νερού» την πηγή δηλαδή απ' όπου υδρεύονταν η πόλη της Καβάλας δίπλα σε περιφραγμένο κτήμα. Ακολουθούμε την περίφραξη του κτήματος με κατεύθυνση βορειοδυτική και περνάμε ανάμεσα σε εγκαταλειμμένα χωράφια για να καταλήξουμε σε χωματόδρομο. Στρίβουμε δεξιά στο χωματόδρομο, τον ακολουθούμε για δέκα λεπτά και στη συνέχεια στρίβουμε αριστερά για μπούμε στο μονοπάτι για το χωριό Παλιά Καβάλα. Το μονοπάτι, καθαρό και ευδιάκριτο, τραβερσάρει την πλαγιά. Εδώ η θέα μας είναι προς τον κάμπο των Φιλίππων και το Παγγαίο. Στο τέλος της τραβέρσας το μονοπάτι κατηφορίζει προς το χωριό της Παλιάς Καβάλας η οποία αρχίζει να φαίνεται απέναντι και χαμηλότερα. Περνάμε άγονα πια κτήματα και καταλήγουμε σε χωματόδρομο με βρύση και πλάτανο. Κατηφορίζουμε προς το ρέμα, το περνάμε από μικρή γέφυρα και η τελική ανηφόρα μας οδηγεί στα πρώτα σπίτια και στον κεντρικό δρόμο του χωριού.

Καταγραφή διαδρομής: Δασκαλούδης Θανάσης

Η αρχή του μονοπατιού μόλις αφήσουμε την Καβάλα (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Χαρακτηριστικό μονοπάτι της διαδρομής (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Λίγο πριν φτάσουμε την χαραδρογέφυρα (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Ένα από τα πέτρινα γεφύρια (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Κίνηση σε πλαγιά (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Η Παλιά Καβάλα (φωτ. Αβραάμ Αποστολακάκης) (03-03-2013)

Λεύκη - Αχλαδινή

Μήκος: 3682 μ.
Υψ. Ανάβαση: 349 μ.
Υψ. Κατάβαση: 67 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 464 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 180 μ.
Τrackpoints: 492

Προβολή της διαδρομής στο Google Maps

Παρουσίαση αναλυτικού προφίλ της διαδρομής

Lekanis_Ori.Leyki-Axladini.gpx

Lekanis_Ori.Leyki-Axladini.plt

Lekanis_Ori.Leyki-Axladini.kml

Από το χωριό Νέα Καρβάλη παίρνουμε το δρόμο για το χωριό Λεύκη. Συνεχίζουμε μέσα από το χωριό και βγαίνοντας και από την Άνω Λεύκη σταματάει η άσφαλτος. Ο χωματόδρομος είναι καλής βατότητας με κάποια δύσκολα σημεία για ΙΧ. Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο. Πριν το τέλος του δρόμου περνάμε μέσα από ένα μεγάλο λιβάδι. Μπορούμε να διακρίνουμε στα δεξιά μας στο βουνό ένα μικρό οροπέδιο, στο οποίο υπήρχε κάποτε το χωριό Ακόντισμα. Συνεχίζουμε για άλλα 100 μέτρα και φθάνουμε σε μία διχάλα στο δρόμο. Αφήνουμε τα αμάξια και συνεχίζουμε για με τα πόδια πάνω στο δρόμο, ο οποίος τελειώνει και αρχίζει το μονοπάτι. Είναι εμφανές και βατό και στην αρχή του περνάει δίπλα από ένα εκκλησάκι. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής συναντάμε μια διασταύρωση μονοπατιών. Για το χωριό Αχλαδινή παίρνουμε το δεξί, αυτό που κατηφορίζει στο ρέμα. Το αριστερό μονοπάτι ανηφορίζει την πλαγιά και φθάνει στο ερειπωμένο χωριό Ορεινό. Κατηφορίζουμε στο ρεματάκι της Κότσας και το περνάμε. Η διάσχισή του είναι εύκολη, πατώντας πάνω στα βράχια. Ανηφορίζουμε ακολουθώντας την πλαγιά που φαίνεται και βγαίνουμε στην αριστερή πλαγιά του υψώματος Μονοπούρναρο (520μ). Η θέα είναι καταπληκτική και βαδίζουμε σαν σε μπαλκόνι. Βλέπουμε από την περιοχή του Ορεινού μέχρι την Αχλαδινή. Σε κάποιο σημείο πάνω στο μονοπάτι και στη συμβολή των ρεμάτων Πολυνέρου και Τσάι μπορούμε να δούμε τα βουνά του Κρανοχωρίου, το ρέμα Πολυνέρου και λίγο πιο κάτω στη διαδρομή φαίνονται τα χωριά Κρανοχώρι και Πολύνερο. Συνεχίζουμε μέχρι το τέλος του μονοπατιού το οποίο βγαίνει στα πρώτα χωράφια της Αχλαδινής. Στο μονοπάτι πάνω βρήκαμε άγριες ορχιδέες.

Καταγραφή διαδρομής: Φωτιάδης Ντίνος

Συνεχίζει για λίγο ακόμη ο δρόμος που έρχεται από τη Λεύκη καi μετά ξεκινάει το μονοπάτι (18-05-2015)

Εκκλησάκι στην αρχή του μονοπατιού (18-05-2015)

Αποψη του μονοπατιού (18-05-2015)

Ρεμα Κότσας (18-05-2015)

Αποψη από το μονοπάτι για Αχλαδινή. Διακρίνεται το μονοπάτι από τη Λεύκη προς το ερειπωμένο χωριό Ορεινό (18-05-2015)

Αγρια ορχιδέα (18-05-2015)

Αποψη απο το μονοπατι (18-05-2015)

Αποψη ρέματος Πολυνέρου (18-05-2015)