Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΕΡΥΜΑΝΘOΣ - Υψ. 2224 μ.

Νομός: Αχαΐας

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 105

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Erimanthos.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Erimanthos.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Erimanthos.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Erimanthos_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 3

Διάσχιση από το Καλέντζι μέχρι το Χάνι του Μίχα

Εθνικό μονοπάτι 31: Διάσχιση Ερύμανθου, τμήμα Άνω Βλασία - Λάμπεια (Δίβρη)

Διάσχιση Λαγκαδορέματος από Μίχα

Προβολή του Χάρτη σε Νέο Παράθυρο

Διάσχιση από το Καλέντζι μέχρι το Χάνι του Μίχα

Μήκος: 19813 μ.
Υψ. Ανάβαση: 7690 μ.
Υψ. Κατάβαση: 8899 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 2127 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 1647

Erimanthos.Kalentzi_Mixas.gpx

Erimanthos.Kalentzi_Mixas.plt

Erimanthos.Kalentzi_Mixas.kml

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και ομορφότερες πεζοπορικές διασχίσεις στα βουνά μας. Γίνεται σε δύο μέρες. Πρέπει δηλαδή να υπολογίζετε σε διανυκτέρευση στο βουνό.

Ξεκινάμε έξω από το ξενοδοχείο στο Καλέντζι. Στην αρχή ανηφορίζουμε σε μονοπάτι που σχεδόν έχει χαθεί από τα βάτα με κατεύθυνση μεγάλη κεραία πάνω από το χωριό. Εκεί φτάνει και ο δρόμος. Από εκεί και πάνω το μονοπάτι ανοίγει. Περνάμε μεγάλη διαμορφωμένη πηγή και συναντάμε πάλι τον δρόμο κοντά στο δασωμένο λόφο της Ανάληψης. Τον ακολουθούμε για λίγο και μετά τον αφήνουμε για να πιάσουμε την κόψη που θα μας οδηγήσει πρώτα στην κορυφή 1926 και από εκεί στον Προφήτη Ηλία. Μετά τον Προφήτη Ηλία συνεχίζουμε το περπάτημα είτε επάνω στην κορυφογραμμή είτε παρακάμπτοντάς την από αριστερά. Απέναντι και αριστερά βλέπουμε τον κώνο του Ωλενού. Μας χωρίζει από αυτόν η μεγάλη ρεματιά που καταλήγει στα χωριά Σπαρτιά και Αλεποχώρι. Εγκαταλείπουμε την κορυφογραμμή κάτω από την Ψηλή Τούρλα όπου τα χτένια που σχηματίζονται είναι αδιάβατα. Τραβερσάρουμε σε γιδόστρατες κάτω αριστερά από τα βράχια της Ψηλής Τούρλας και αφού περάσουμε από πηγές φτάνουμε τελικά στο οροπέδιο κάτω από τη κορυφή Ωλενό όπου υπάρχουν στάνες. Εδώ είναι το καλύτερο μέρος για διανυκτέρευση αν και μπορούμε να διανυκτερεύσουμε και επάνω στην κόψη όπου υπάρχουν 1-2 καλά σημεία για κατασκήνωση χωρίς όμως νερό.
Την επόμενη μέρα ακολουθούμε το καλογραμμένο και καλοσημαδεμένο μονοπάτι που τραβερσάρει κάτω από την Μουγγίλα. Περνάμε από καλοφτιαγμένη στάνη με νερό και καταλήγουμε σε δίδυμο διάσελο πέρασμα. Εμείς για να πάμε στο Χάνι του Μίχα κατευθυνόμαστε στο αριστερό διάσελο. Από το δεξί διάσελο ξεκινάει το κατέβασμα προς την Άνω Βλασία. Από το διάσελο και μετά το μονοπάτι μπαίνει στο δάσος. Το ακολουθούμε μέχρι να φτάσουμε σε χαρακτηριστικό λιβάδι όπου περνάει και δρόμος. Από εκεί συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε στη Τσαπουρνιά και στου Μίχα που είναι πια πολύ κοντά.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Το τελευταίο μικρό κομμάτι της διαδρομής από το χαρακτηριστικό λιβάδι μέχρι το Χάνι του Μίχα, δεν καταγράφηκε επιτόπου αλλά συμπληρώθηκε εκ των υστέρων. Πιθανόν να παρατηρήσετε μικρές διαφορές κατά την πορεία. Θα διορθωθεί την επόμενη φορά που θα κάνουμε τη διαδρομή ή όταν κάποιος φίλος μας στείλει τα στοιχεία του.

Καταγραφή διαδρομής: Κανελλόπουλος Παναγιώτης

Η κορυφή του Ωλονού στη δύση του ήλιου (Φωτoγραφία: Θωμάς Δίτσας) (21-04-2014)

Στάνη 5 αστέρων. Αυτή με το νερό! (Φωτoγραφία: Θωμάς Δίτσας) (22-04-2014)

Το πέρασμα κάτω από την Ψηλή Τούρλα (Φωτoγραφία: Θωμάς Δίτσας) (21-04-2014)

Εθνικό μονοπάτι 31: Διάσχιση Ερύμανθου, τμήμα Άνω Βλασία - Λάμπεια (Δίβρη)

Μήκος: 25730 μ.
Υψ. Ανάβαση: 3845 μ.
Υψ. Κατάβαση: 3856 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1424 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: -237 μ.
Τrackpoints: 2027

Erimanthos.Monopati_31-A_Vlasia-Lampeia.gpx

Erimanthos.Monopati_31-A_Vlasia-Lampeia.plt

Erimanthos.Monopati_31-A_Vlasia-Lampeia.kml

Το Μονοπάτι 31 διασχίζει την ΒΔ Πελοπόνησο. Ξεκινά από την Πάτρα, περνάει από τις υπώρειες του Παναχαϊκού και του Ερύμανθου, διασχίζει το μοναδικό δρυόδασος της Φολόης και καταλήγει στην Ολυμπία. Ονομάζεται και μονοπάτι του Παυσανία σε ανάμνηση του αρχαίου περιηγητή.
Το τμήμα του κατα μήκος του Ερύμανθου ξεκινά από την Άνω Βλασία. Έχει εντυπωσιακή θέα στο βουνό, πολλά νερά και περνάει από όμορφα χωριά.

Πέρνουμε το χωματόδρομο που περνάει από το νεκροταφείο της Άνω Βλασίας και μετά από περίπου 2,5 χλμ φτάνουμε στον όμορφο καταράκτη του Άγιου Ταξιάρχη που βρίσκεται στα δεξιά του χωματόδρομου και σε μικρή απόσταση από αυτόν. Για να τον δεις ακολουθείς μονοπάτι που σε 3 λεπτά σε βγάζει δίπλα στο καταράκτη. Μετά το καταράκτη ακολουθούμε ξανά το χωματόδρομο και λίγο μετά βρίσκουμε διασταύρωση χωματόδρομων όπου πηγαίνουμε αριστερά. Σύντομα αφήνουμε το δρόμο και ακολουθούμε μονοπάτι δεξιά μέσα στη ρεματιά του ποταμού Σελινούντα. Λίγο μετά περνάμε ξύλινο γεφυράκι. Ανηφορίζουμε παράλληλα στο ρέμα μέσα σε πλατάνια και έλατα, περνάμε από τη πηγή Κουτρουμάνου και φτάνουμε σε διάσελο. Μπροστά μας ανοίγεται κοιλάδα που φτάνει στο χωριό Πλατανίτσα. Κόβουμε προαιρετικά δύο φουρκέτες του δρόμου που έρχεται στο διάσελο και στη συνέχεια τον ακολουθούμε για περίπου 200 μέτρα. Λίγο μετά από ποτίστρες αφήνουμε το δρόμο για να ακολουθήσουμε μονοπάτι δεξιά στη ρεματιά. Φτάνουμε στα πρώτα σπίτια της Πλατανίτσας και τη γέφυρα του Ερύμανθου ποταμού. Ακολουθούμε την άσφαλτο προς τα αριστερά, αφήνοντας δεξιά μας τη Πλατανίτσα. Από την άσφαλτο φτάνουμε στη μονή Πορετσού. Λίγο μετά τη μονή υπάρχει γέφυρα όπου αφήνουμε την άσφαλτο και ακολουθούμε μονοπάτι δεξιά προς το χωριό Αγράμπελα.
Εδώ υπάρχει η δυνατότητα κατασκήνωσης. Μέχρι την άνοιξη του 2006 δεν υπήρχε ταβέρνα.
Από τα Αγράμπελα συνεχίζουμε ανηφορίζοντας από μονοπάτι μέσα σε ελατόδασος μέχρι το διάσελο του χωριού Αστρά. Κατηφορίζουμε στην άλλη πλευρά σε πλαγιά με σπάρτα και καταλήγουμε στη γέφυρα του Νουσαίτικου ρέματος. Η κατάβαση από το διάσελο έως τη γέφυρα είναι το πιο δύσκολο τμήμα της διαδρομής γιατί παρόλο που δεν υπάρχει πρόβλημα προσανατολισμού και παρόλο που η κλίση της πλαγιάς είναι μικρή, τα σπάρτα έχουν σχεδόν κλείσει το μονοπάτι και χρειάζεται προσοχή για να το ακολουθήσεις. Από τη γέφυρα του Νουσαίτικου ρέματος μια μικρή παράκαμψη σε χωματόδρομο (2 χλμ μπρος-πίσω) μας φέρνει στον Αστρά όπου υπάρχει δυνατότητα κατασκήνωσης και φαγητού σε ταβέρνα.
Επιστρέφουμε στη γέφυρα του Νουσαίτικου ρέματος και ανηφορίζουμε από χωματόδρομο δεξιά ψηλότερα για να βρούμε μονοπάτι προς το διάσελο της Λάμπειας (Δίβρης). Από το διάσελο συνεχίζουμε σε μονοπάτι μέσα σε ελατόδασος και βγαίνουμε στο ξωκλήσι του Αγ.Παντελεήμονα. Δεν ακολουθούμε το χωματόδρομο αλλά πέφτουμε αριστερά σε ρεματιά. Σε 20 λεπτά περίπου μετά τον Αγ. Παντελεήμονα το μονοπάτι περνάει χαρακτηριστικά το ρέμα.
Αφού το περάσουμε έχουμε δύο επιλογές. Είτε να συνεχίσουμε το μονοπάτι που συνεχίζει καθαρά παράλληλα στο ρέμα και καταλήγει στη Λάμπεια, είτε να ανεβούμε το λόφο στα δεξιά μας (υπάρχει μικρό μονοπάτι αλλά μπορούμε και απλά να ανεβούμε την ανηφόρα με κατεύθυνση κάθετη στο ρέμα που ακολουθούσαμε μια και το ελατόδασος είναι βατό) όπου στη κορυφή του βρίσκεται η Ι. Μ. Χρυσοπηγής. Το παλιό μοναστήρι με το θαυμάσιο ναό αξίζει αναμφίβολα το προσκύνημά μας. Από το μοναστήρι μπορούμε να πάρουμε άλλο μονοπάτι (μετά από πολύ σύντομο χωματόδρομο) που περνά από το εκκλησάκι των Αγ. Πάντων και επίσης καταλήγει στο τέρμα της διαδρομής μας, στο χωριό Λάμπεια (Δίβρη).
Στη Λάμπεια θα βρείτε χώρο κατασκήνωσης και ταβέρνες για φαγητό. Υπάρχει και ξενώνας. Από εδώ ξεκινάει το άλλο μεγάλο κομμάτι του 31 που καταλήγει στην Ολυμπία περνώντας από τα χωρία Κούμανη και Λάλα καθώς και από το πανέμορφο δρυόδασος της Φολόης.

Καταγραφή διαδρομής: Σιδηράς Γιώργος, Μπονάρος Μάκης, Παπακωνσταντόπουλος Γιάννης

Διάσχιση Λαγκαδορέματος από Μίχα

Μήκος: 8838 μ.
Υψ. Ανάβαση: 1214 μ.
Υψ. Κατάβαση: 323 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 1823 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 706 μ.
Τrackpoints: 131

Erimanthos.Lagadorema-Diaselo_Olenou.gpx

Erimanthos.Lagadorema-Diaselo_Olenou.plt

Erimanthos.Lagadorema-Diaselo_Olenou.kml

Πρόκειται για τη διαδρομή από το Τσαπουρνιά στο διάσελο μεταξύ Μουγγίλας και Ωλενού μέσα από το Λαγκαδόρεμα (πρόσφατα σηματοδοτημένη).
 Ξεκινάμε από το Τσαπουρνιά (930 μ.) και κατεβαίνουμε από το χωματόδρομο στο εκκλησάκι του Αι Νικόλα (720 μ.), συνεχίζουμε το χωματόδρομο με κατεύθυνση ΝΔ και φθάνουμε μέχρι τη στάνη στο τέλος του χωματόδρομου. Από κει ξεκινά στα αριστερά μας ανηφορικό μονοπάτι με κατεύθυνση Δυτική μέχρι την επόμενη στάνη (880 μ.). Το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικό μέχρι την επόμενη ράχη (950 μ.) και στη συνέχεια με κατεύθυνση Νότια φθάνουμε σε ρέμα, το διασχίζουμε και τραβερσάρουμε με κατεύθυνση Δυτική μέχρι την έξοδο από το δάσος(1280 μ.). Λίγο πιο πάνω βγαίνουμε στη Λάκκα του Ωλενού (1470 μ.). Από το σημείο αυτό με Ανατολική κατεύθυνση ακολουθούμε το κτιστό μονοπάτι πάνω στα βράχια που μας βγάζει στο οροπέδιο κάτω από το Ωλενό (1620 μ.). Συνεχίζουμε με Νότια κατεύθυνση και φθάνουμε στο διάσελο-οροπέδιο ανάμεσα στη Μουγγίλα και τον Ωλενό (1823 μ.) όπου περνάει και το μονοπάτι που έρχεται από το Μίχα (βλέπε διαδρομή: Διάσχιση από το Καλέντζι μέχρι το Χάνι του Μίχα).