Hellaspath :: Αρχείο ορεινών διαδρομών για GPS στα Ελληνικά βουνά

Διαδρομές

ΙΘΑΚΗ - Υψ. 809 μ.

Νομός:

Aρχεία Σημείων Προορισμού του Βουνού (Waypoints)
Σύνολο Σημείων Waypoints: 35

Aρχείο Σημείων Προορισμού GPS Exchange (GPX): Ithaki.gpx

Aρχείο Σημείων Προορισμού OziExplorer (WPT): Ithaki.wpt

Aρχείο Σημείων Προορισμού GoogleEarth (KML): Ithaki.kml

Aρχείο Σημείων Προορισμού με όλες τις Διαδρομές: Ithaki_total.kml

Προβολή της λίστας των Σημείων Προορισμού (Waypoints)

Διαδρομές στο βουνό: 6

Περαχώρι - Παλαιόχωρα - Σπήλαιο Νυμφών

Ανεμοδούρι - σπηλιά Ρίζες

Μαραθιάς - Παναγιά Σπηλιώτισσα

Μονή Καθαρών - Αγ. Ελεούσα (809μ.) - Ανωγή - Κιόνι

Αλαλκομένες - Παλαιόκαστρο (378μ.)

Σχοίνος - Γιδάκι

Ithaki.Peraxori-Palaioxora-Spilaio_Nymfon.gpx

Ithaki.Peraxori-Palaioxora-Spilaio_Nymfon.plt

Ithaki.Peraxori-Palaioxora-Spilaio_Nymfon.kml

Η πορεία ξεκινάει από το χωριό Περαχώρι από το πιο ψηλό σημείο του που υπάρχει παλιός ναός της Παναγίας σε υψόμετρο 270μ. Ως εδώ ανεβαίνει ανηφορική άσφαλτος όπου κάνει φουρκέτα. Μπαίνουμε κατευθείαν σε χωμάτινο μονοπάτι ευδιάκριτο με σήμανση μπλε/άσπρο και πλακόστρωτο. Σε ένα χιλιόμετρο φτάνουμε στην Παλαιόχωρα που είναι ένας παλιός οικισμός. Το μόνο κτίριο που στέκεται εντυπωσιακά όρθιο είναι η εκκλησία του Αγ. Ιωάννη του θεολόγου με το πέτρινο καμπαναριό της και τις παλιές αγιογραφίες στο τέμπλο. Μετά την εκκλησία περνάμε δίπλα από κιόσκι και από εδώ και πέρα η θέα προς το Βαθύ είναι μαγευτική. Συνεχίζουμε ανάμεσα στα ερείπια του χωριού, καθώς προχωράμε στο μονοπάτι και τελευταία περνάμε από πέτρινο αλώνι. Μετά το αλώνι το μονοπάτι κινείται δεξιά αρχίζοντας να κατηφορίζει ομαλά πάνω σε ράχη. Σύντομα φτάνει σε μικρό εκκλησάκι με υπέροχη θέα. Σε αυτό το σημείο το μονοπάτι στρίβει αριστερά και κατηφορίζει στην πλαγιά.  Σε 5 λεπτά φτάνουμε στο σπήλαιο των Νυμφών (υψ. 200μ.) το οποίο είναι κλειστό με καγκελόπορτα στην είσοδό του. Πέντε-δέκα μέτρα πριν φτάσουμε στο σπήλαιο έχει μονοπατάκι που κατηφορίζει σε ασφαλτόδρομο ο οποίος μετά από κάμποσο δρόμο καταλήγει στην παραλία Δεξά. Από τις ομορφότερες διαδρομές της Ιθάκης με καταπληκτική θέα προς τον κόλπο του Βαθέως.

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Το Βαθύ όπως φαίνεται από τη διαδρομή (19-04-2023)

Το εσωτερικό της εκκλησίας Αγ. Ιωάννη του Θεολόγου στην Παλαιόχωρα (19-04-2023)

Σπήλαιο Νυμφών (19-04-2023)

Ανεμοδούρι - σπηλιά Ρίζες

Μήκος: 470 μ.
Υψ. Ανάβαση: 101 μ.
Υψ. Κατάβαση: 9 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 356 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 261 μ.
Τrackpoints: 84

Ithaki.Anemodouri-spilia_Rizes.gpx

Ithaki.Anemodouri-spilia_Rizes.plt

Ithaki.Anemodouri-spilia_Rizes.kml

Η διαδρομή αυτή είναι πάρα πολύ μικρή (μόλις 0,5χλμ) και καταλήγει σε μια σπηλιά με ανοιχτή οροφή και που στην είσοδό της έχει μια μεγάλη ελιά που οι ρίζες της μπαίνουν μέσα στη σπηλιά. Μάλλον από εδώ πήρε το όνομά της. Κατά την ομηρική παράδοση λέγεται πως εδώ έκρυψε ο χοιροβοσκός Εύμαιος τον Οδυσσέα μόλις έφτασε στο νησί. Το μονοπάτι ξεκινάει πάνω από την άσφαλτο  που ενώνει το Περαχώρι με τον Μαραθιά λίγο πριν την τοποθεσία Ανεμοδούρι. Υπάρχει μπλε ενημερωτική πινακίδα στην είσοδο του μονοπατιού το οποίο είναι δασωμένο και καλογραμμένο.

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Η αρχή του μονοπατιού πάνω στον δρόμο (19-04-2023)

Η είσοδος της σπηλιάς (19-04-2023)

Μέσα από τη σπηλιά κοιτώντας προς τα έξω (19-04-2023)

Το εσωτερικό της σπηλιάς (19-04-2023)

Η θέα που έχουμε καθώς επιστρέφουμε (19-04-2023)

Μαραθιάς - Παναγιά Σπηλιώτισσα

Μήκος: 1940 μ.
Υψ. Ανάβαση: 177 μ.
Υψ. Κατάβαση: 122 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 375 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 294 μ.
Τrackpoints: 323

Ithaki.Marathias-Panagia_Spiliotissa.gpx

Ithaki.Marathias-Panagia_Spiliotissa.plt

Ithaki.Marathias-Panagia_Spiliotissa.kml

Με το αυτοκίνητο κινούμαστε προς Περαχώρι και εν συνεχεία Μαραθιά. Αφού τελειώσει η άσφαλτος συνεχίζουμε σε βατό χωματόδρομο για περίπου 1χλμ μέχρι το σημείο εκκίνησης όπου έχει ενημερωτικές πινακίδες και πλάτωμα για να γυρίσουμε και να αφήσουμε το αυτοκίνητο (υψ. 290μ.). Το αριστερό σκέλος του χωματόδρομου πηγαίνει προς τη σπηλιά Εύμαιου. Εμείς πέρνουμε το δεξί σκέλος που πολύ γρήγορα μας βάζει σε μονοπάτι στα δεξιά. Στην αρχή του μονοπατιού περνάμε δίπλα από μαντρί και στη συνέχεια κινούμαστε ευκρινώς μέσα σε χωράφια. Ακολουθούμε τα άσπρα/μπλε σημάδια σε όλη τη διαδρομή. Περίπου στα μισά το μονοπάτι γίνεται πετρώδες (με φυτευτή πέτρα) και ανηφορίζει σε βράχια για ένα μικρό διάστημα κερδίζοντας γρήγορα ύψος. Στη συνέχεια ισιάζει η κλίση μέχρι που φτάνουμε στο εκκλησάκι της Παναγιάς Σπηλιώτισσας (υψ. 350μ.) το οποίο είναι μέσα σε σπηλιά και οι κάτοικοι έχουν χτίσει με τοίχο την είσοδό της. Το μέρος είναι πολύ φιλόξενο (λειτουργεί μια φορά το χρόνο) και η θέα στη θάλασσα αποζημιώνει. Από κάτω είναι ο κόλπος Αντρί στα νότια της Ιθάκης. Μια φορά το χρόνο λειτουργεί το εκκλησάκι αυτό και μεταφέρεται η εικόνα της Παναγιάς με τα χέρια ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι.

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Πινακίδα στην αρχή του μονοπατιού (19-04-2023)

Το εκκλησάκι από έξω (19-04-2023)

Το εκκλησάκι από μέσα (19-04-2023)

Η θέα από το εκκλησάκι στο Αντρί (νότιο μέρος της Ιθάκης) (19-04-2023)

Η θέα καθώς επιστρέφουμε στην αρχή του μονοπατιού (19-04-2023)

Μονή Καθαρών - Αγ. Ελεούσα (809μ.) - Ανωγή - Κιόνι

Ithaki.Moni_Katharon-Ag_Eleousa-Anogi-Kioni.gpx

Ithaki.Moni_Katharon-Ag_Eleousa-Anogi-Kioni.plt

Ithaki.Moni_Katharon-Ag_Eleousa-Anogi-Kioni.kml

Η πορεία ξεκινάει από τη Μονή Καθαρών με βόρεια κατεύθυνση. Λίγα μέτρα πριν την είσοδο του μοναστηριού στα δεξιά του δρόμου ξεκινάει το μονοπάτι. Πριν την εκκίνηση της πορείας αξίζει μια επίσκεψη στη μονή η οποία είναι ανοιχτή (χωρίς ωστόσο να κατοικείται) καθώς και στο καμπαναριό μπροστά από το οποίο έχουμε θαυμάσια θέα προς το Βαθύ. Η πορεία ξεκινά σε γυμνό τοπίο σε υψόμετρο 560μ. περίπου. Ακολουθούμε ευδιάκριτο μονοπάτι με άσπρη/μπλε σήμανση το οποίο ανεβαίνει ομαλά σε ράχη αρχικά και στη συνέχεια την τραβερσάρει περνώντας από σάρα πάνω σε ρεματιά. Λίγα μέτρα μετά τη ρεματιά το μονοπάτι με τη σήμανση συνεχίζει ευθεία πάνω στην ισοϋψή προς Ανωγή. Στο σημείο αυτό ΔΕΝ το ακολουθούμε και συνεχίζουμε αριστερά ανηφορικά πάνω σε πλαγιά με ΒΔ κατεύθυνση χωρίς ιδιαίτερα διακριτό μονοπάτι εύκολο όμως στο περπάτημα. Το τοπίο μπροστά μακριά μας δείχνει κλειστό βράχωδες που όσο ανεβαίνουμε ανοίγει και μας βγάζει σε κορυφογραμμή. Προσπερνάμε την πρώτη κορυφή με την κεραία στα 806μ., κατεβαίνουμε λιγάκι και συνεχίζουμε σε φαρδύ ευδιάκριτο γιδόστρατο. Αφήνουμε αριστερά μας μια στάνη με λαμαρίνες και φτάνουμε σε τρίστρατο. Δεξιά φεύγει κατηφορικά για Ανωγή, ενώ ευθεία καταλήγει στην ψηλότερη κορυφή του όρους Νήριτο (και της Ιθάκης) την Αγία Ελεούσα σε υψόμετρο 809μ. Ως εδώ κάναμε 1,5 ώρα.

Επιστρέφουμε στο τρίστρατο και πέρνουμε την κατηφοριά προς ανατολάς σε φαρδύ μονοπάτι με ψιλό πετραδάκι. Το μονοπάτι αυτό συναντάει εκείνο που αφήσαμε μετά τη σάρα για να πιάσουμε την πλαγιά προς κορυφή. Ακολουθούμε συνεχώς αυτό το φαρδύ μονοπάτι μέχρι που καταλήγουμε σε χωράφι με φωτοβολταϊκά δίπλα στην άσφαλτο. Βγαίνουμε στην άσφαλτο και την ακολουθούμε μέχρι το χωριό Ανωγή στα 520μ. Αξίζει εδώ μια καλή στάση στο καφενεδάκι του χωριού δίπλα στην παλιά εκκλησία του 12ου αι. καθώς και μια περιήγηση στα ερείπια της παλιάς Ανωγής που είναι στο πάνω μέρος του σημερινού χωριού. Αφού κάνουμε την περιήγηση μας, συνεχίζουμε κατηφορικά πάνω στην κεντρική άσφαλτο μπροστά από την εκκλησία με κατεύθυνση το ελικοδρόμιο που είναι 1χλμ μακριά. Πριν το ελικοδρόμιο περίπου 300μ. μετά το χωριό μπορούμε να κάνουμε μια μικρή παράκαμψη (μπρος-πίσω) στα δεξιά του δρόμου για να επισκεφτούμε τον μονόλιθο του Αρακλή που είναι ένα εντυπωσιακό τεράστιο μενίρ. Φτάνοντας μπροστά στο ελικοδρόμιο αφήνουμε την άσφαλτο και στρίβουμε αριστερά σε χωματόδρομο κυκλώνοντας το ελικοδρόμιο και έχοντας το στα δεξιά μας. Αφού κάνουμε ένα ημικύκλιο γύρω από αυτό φεύγουμε αριστερά προς ένα κιόσκι από όπου ξεκινά πλακόστρωτο μονοπάτι μέχρι το παραλιακό χωριό Κιόνι όλο μέσα σε δάσος. Πλέον όλη η διαδρομή είναι πάνω σε πλακόστρωτο το οποίο τελειώνει αρκετά χαμηλά και συνεχίζει σε χωμάτινο μονοπάτι. Υπάρχουν άσπρα/μπλε σημάδια σε όλη τη διαδρομή. Επίσης, υπάρχουν πολλές πόρτες περίφραξης πάνω στο μονοπάτι οι οποίες είναι κλειστές αλλά όχι κλειδωμένες. Τις ανοίγουμε, περνάμε και τις ξανακλείνουμε.

Πρόκειται για μια πάρα πολύ όμορφη και χορταστική διάσχιση της βόρειας Ιθάκης που περνά από την ψηλότερη κορυφή της με πάρα πολύ όμορφη θέα και πολλές εναλλαγές τοπίου. Το δεύτερο κομμάτι ειδικά Ανωγή - Κιόνι είναι εξαιρετικό! Ενδείκνυται για απογευματινές ώρες.

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Η θέα από τη Μονή Καθαρών προς τη νότια Ιθάκη. Διακρίνεται το Βαθύ στον δεξιό κόλπο και στον αριστερό οι παραλίες Μηνύματα και Σχοίνος (20-04-2023)

Η Μονή Καθαρών όπως την αφήνουμε πίσω μας καθώς ανηφορίζουμε στο μονοπάτι (20-04-2023)

Κορυφή Αγία Ελεούσα 809μ. Η ψηλότερη κορυφή της Ιθάκης που βρίσκεται στον ορεινό όγκο Νήριτο στο βόρειο τμήμα του νησιού. (20-04-2023)

Ερείπια παλιάς πόλης της Ανωγής (20-04-2023)

Η εκκλησία του 12αι. στην πλατεία της Ανωγής (20-04-2023)

Ο μονόλιθος του Αρακλή. Κάνουμε μικρή παράκαμψη (μπρος - πίσω) για να τον επισκεφτούμε (20-04-2023)

Το πλακόστρωτο μονοπάτι μετά την Ανωγή προς Κιόνι (20-04-2023)

Το γραφικό παραλιακό χωριό Κιόνι (20-04-2023)

Αλαλκομένες - Παλαιόκαστρο (378μ.)

Μήκος: 1280 μ.
Υψ. Ανάβαση: 290 μ.
Υψ. Κατάβαση: 49 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 407 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 160 μ.
Τrackpoints: 211

Ithaki.Alalkomenes-Palaiokastro.gpx

Ithaki.Alalkomenes-Palaiokastro.plt

Ithaki.Alalkomenes-Palaiokastro.kml

Η διαδρομή αυτή κινείται στην περιοχή της αρχαίας Ιθάκης γνωστή και ως Αλαλκομένες. Βρίσκεται λίγο μετά το λιμάνι του Πισαετού και ανεβαίνει μέχρι την κορυφή Παλιόκαστρο στα 378μ. η οποία αποτελούσε την αρχαία Ακρόπολη. Χαμηλά στο ξεκίνημα της διαδρομής υπάρχουν ερείπια, ενώ καθώς ανεβαίνουμε στην κορυφή υπάρχουν δύο σημεία που οδηγούν σε τείχη. Η πορεία μας ξεκινάει από την τοποθεσία αρχαίες Αλαλκομένες στα 130μ. υψόμετρο που είναι στον δρόμο όπως ανεβαίνουμε από το λιμάνι του Πισαετού προς το υπόλοιπο νησί. Είναι 1,5χλμ μετά το λιμάνι και έχει ενημερωτικές πινακίδες στα αριστερά του δρόμου όπου έχει χώρο να αφήσουμε το αμάξι. Ξεκινάμε την πορεία έχοντας μπροστά μας μια στάνη και δεξιά μας ένα εκκλησάκι. ΔΕΝ φτάνουμε στη στάνη, αλλά αμέσως μετά το εκκλησάκι στρίβουμε δεξιά. Έχει κόκκινα παλιά ξεθωριασμένα σημάδια και το μονοπάτι οριοθετείται με πέτρες δεξιά και αριστερά δημιουργωντας έναν διάδρομο. Μας οδηγεί αρχικά σε κάτι σκαλιά που είναι αρχαία ερείπια τα οποία μας ανεβάζουν σε 2-3 επίπεδα. Συνεχίζει το μονοπάτι τραβερσάροντας την πλαγιά και έχοντας χωράφια κάτω δεξιά μας. Φτάνουμε σε πόρτα περίφραξης την οποία περνάμε και ακολουθούμε το μονοπάτι το οποίο δεν είναι πολυ ξεκάθαρο όμως διακρίνεται ικανοποιητικά. Η κλίση είναι έντονη και όλο είναι στο ίδιο στυλ για 1,5χλμ μέχρι να βγούμε στην κορυφή. Πριν την κορυφή και αφού βγούμε σε ίσιωμα έχει εμφανή διασταύρωση που αριστερά μπορούμε να κάνουμε μια παράκαμψη (μπρος-πίσω) μέχρι κάποια ερείπια αρχαίου τείχους. Επιστρέφουμε στο σημείο της διασταύρωσης και συνεχίζουμε με ηπιότερη κλίση προς την κορυφή Παλαιόκαστρο όπου ήταν η Ακρόπολη της αρχαίας Ιθάκης στα 378μ. υψόμετρο. Η θέα από εδώ πάνω σου κόβει την ανάσα. Άλλωστε, τυχαία δεν ήταν Ακρόπολη! Βλέπεις όλο το νησί πανοραμικά καθώς και τα τριγύρω. Μια ανάβαση που δεν πρέπει να χάσει κανείς επισκέπτης της Ιθάκης!!! Παρά την απότομη ανάβαση, η κορυφή σε αποζημιώνει στο μέγιστο! Πρόκειται για μια ανάβαση προσκύνημα στην ιστορία και στο τοπίο!

Καταγραφή διαδρομής: Κάρτα Νίκη

Σημείο εκκίνησης. Πριν την καφέ πινακίδα μπαίνουμε δεξιά στα χόρτα. Κάτω χαμηλά οι πέτρες έχουν κόκκινα σημάδια ξεθωριασμένα (21-04-2023)

Αφήνουμε δεξιά μας το εκκλησάκι και περνάμε δίπλα από την ξεθωριασμένη πινακίδα (21-04-2023)

Τα αρχαία πέτρινα σκαλάκια (21-04-2023)

Το μονοπάτι που μοιάζει με διάδρομο (21-04-2023)

Ερείπια αρχαιου τείχους στην κορυφή (21-04-2023)

Ο Εμπρός Αετός όπως φαίνεται από την κορυφή (21-04-2023)

Το βόρειο τμήμα της Ιθάκης όπως φαίνεται από την κορυφή (21-04-2023)

Η κορυφή Παλαιόκαστρο 378μ. των Αλαλκομενών που αποτελούσε την Ακρόπολη της αρχαίας Ιθάκης (21-04-2023)

Σχοίνος - Γιδάκι

Ithaki.Sxoinos-Gidaki.gpx

Ithaki.Sxoinos-Gidaki.plt

Ithaki.Sxoinos-Gidaki.kml

Το Γιδάκι είναι μια παραλία στα ΒΑ της νότιας Ιθάκης στην οποία έχει πρόσβαση κανείς μόνο με σκάφος ή μέσω μονοπατιού. Το μονοπάτι κινείται μέσα σε πυκνό και σκιερό πευκόδασος το οποίο ξεκινά από την πολύ γραφική παραλία Σχοίνος στην οποία φτάνει άσφαλτος από το Βαθύ. Προσέξτε να παρκάρετε και να γυρίσετε το αμάξι έγκαιρα γιατί στο τέλος έχει μόνο μια μικρή παρκίδα στα δεξιά και είναι το μόνο σημείο για να γυρίσει το αμάξι και ο δρόμος είναι στενός. Κανά χιλιόμετρο πριν το Σχοίνο είναι η παραλία Μηνύματα που είναι επίσης ενα καλό σημείο για παρκάρισμα. Μπροστά στον Σχοίνο έχει μια βίλα που δυστυχώς καταλαμβάνει όλη την περιοχή. Μπορούμε όμως να διασχίσουμε την παραλία από μπροστά και να μπούμε στο μονοπάτι που οδηγεί στην παραλία Γιδάκι μετά από περίπου 40 λεπτά περπάτημα σε πανέμορφο ευδιάκριτο μονοπάτι που δε χάνεται με τίποτα. Πανέμορφη διαδρομή, πανέμορφες εικόνες!

Παραλία Σχοίνος (21-04-2023)

Η αρχή του μονοπατιού αμέσως μετά την παραλία του Σχοίνου. Όλη η διαδρομή κινείται μέσα σε πευκόδασος (21-04-2023)

Θέα από το μονοπάτι (21-04-2023)

Το μονοπάτι είναι σκιασμένο στο μεγαλύτερο μέρος του (21-04-2023)

Η παραλία Γιδάκι (21-04-2023)