Ο φακός μου είχε αρχίσει να μου κάνει νερά. Έκανε αναλαμπές μέσα στο σακίδιο (ο σχεδιασμός του προστατεύει το κουμπί όταν είναι στραμένος τέρμα πάνω, άρα δεν πατιόταν κατα λάθος) και έσβυνε ξαφνικά ενώ ήταν σε λειτουργία.
Ελπίζοντας να μην είναι κάτι σοβαρό, αποφάσισα να τον ανοίξω. Επειδή δεν είχα κατσαβίδι Torx 6 που χρειάζεται, μέχρι να δανειστώ από έναν συνάδελφο μπήκα στο internet να δω πως αποσυναρμολογείται (οκ, τέσσερις βιδούλες είναι, αλλά μετά τι γίνεται;). Αυτό που βρήκα ψάχνοντας είναι και ο λόγος που κάνω αυτό τη δημοσίευση. Η βλάβη είναι ανησυχητικά συχνή σ' αυτό το μοντέλο, αν και απλή. Η εσωτερική μόνωση του καλώδιου ξεραίνεται και αστοχεί, στο ίδιο πάντα σημείο, περίπου 2cm από το σημείο που βγαίνει από τον φακό. Πιθανόν η διατομή του να είναι μικρή για την ισχύ του φακού (3W).
Όταν λοιπόν τον άνοιξα και έγδυσα την εξωτερική μόνωση, όχι μόνο η εσωτερική ήταν κομματάκια, αλλά ο ένας αγωγός ήταν κομμένος, τον κράταγε η μόνωση, γι αυτό και η απρόβλεπτη συμπεριφορά. Οι λύσεις δύο: Κόντυμα του καλωδίου (που σημαίνει ότι η μπαταριοθήκη δεν θα κάθεται κέντρο, αλλά και ότι μπορεί να κοπεί αλλού το καταπονημένο καλώδιο) ή αντικατάσταση.
Αποφάσισα το δεύτερο, αλλά που να βρεις καλώδιο που να είναι σπιράλ, αλλά όχι σε όλο το μήκος; Τη λύση έδωσε ένα καλώδιο φόρτισης Nokia για αυτοκίνητο, που έχει δύο ίσιες άκρες, άρα μπορεί να επισκευάσει δύο φακούς (ή να ξαναεπισκευάσει τον ίδιο, φτου φτου φτου, κούφια η ώρα). Η εγχείριση στέφτηκε με επιτυχία, πιο πολύ με δυσκόλεψε να περάσω το (στρογυλλό) καινούργιο καλώδιο εκεί που περνούσε το (πλακέ) παλιό. Προσοχή θέλει η κόλληση στο PCB, γιατί κοντά στα δύο Pad των αγωγών υπάρχουν εξαρτήματα επιφανειακής συγκόλλησης.
Με την ευκαιρία χαμήλωσα τα επίπεδα φωτισμού (ένα από τα ατού του RXP), κάνωντας την μεγάλη σκάλα 6/10, τη μεσαία 4/10 και τη μικρή 1/10. Αυτό και θα βελτιώσει την αυτονομία των μπαταριών αλλά και τη ζωή του καινούργιου καλωδίου. Αν χρειαστεί περισσότερο φως υπάρχει και το Boost.
Αυτό που μένει είναι να ανοίξω το τροφοδοτικό του Nokia και να βάλω ένα διπλό βύσμα USB για γκατζετάκια στο αυτοκίνητο (τίποτα δεν πάει χαμένο)
Οπότε αν έχετε Myo XP* ή RXP και αρχίσει τα περίεργα, μην τον πετάξετε (η πετάξτε τον έξω από την πόρτα μου), η επισκευή αξίζει για ένα φακό τέτοιου κόστους.
*Ο ΧΡ έχει μικρότερη ισχύ οπότε πιθανόν να μην εμφανίζει το ίδιο πρόβλημα, αν και η κατασκευή του είναι κατά μεγάλο ποσοστό κοινή.
Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Nikolas_A την Παρ 29 Μάιος 2015, 14:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
Νικόλα, δώστο και στον Κύρο, θα στο φορτίσει και με τα γκαζάκια του αυτός, ικανό τον έχω 

Re: Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
μπράβο για την επιμονή σου, κάποιος άλλος ίσως θα πέταγε τον φακό στο κάλαθο των αχρήστων σαν ευκαρία αναβάθμισης του εξοπλισμού...
το γέλιο είναι η λάμψη της ψυχής...
Re: Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
μήπως να τον κάνουμε να δουλεύει με αέριο;kpaschalo έγραψε:Νικόλα, δώστο και στον Κύρο, θα στο φορτίσει και με τα γκαζάκια του αυτός, ικανό τον έχω



Ωραία δουλειά Νικόλα!
Re: Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
Νικόλα πολύ ωραία δουλειά όντως.
Χρήσιμες οι πληροφορίες, σε περίπτωση που προκύψει ανάλογη 'ατυχία'.
Προσωπικά η ρύθμιση που έχω περάσει είναι 1/10, 6/10 και 10/10. Η αυτονομία πολύ καλή, τα προβλήματα που έχω εντοπίσει τρία:
α. ακόμα και η ρύθμιση 1/10 αποδεικνύεται πολύ ισχυρή για χρήση εντός καταφυγίων ή non solo αντίσκηνα.
β. Η έλλειψη λειτουργίας σε κόκκινη απόχρωση.
γ. δυσκολια χρήσης του κουμπιού ελέγχου φορώντας ογκώδη γάντια.
Κατά τα άλλα πολύ καλή ποιότητα φωτός, διατήρηση σταθερής απόδοσης τις πρώτες ώρες καθ' ότι regulated lighting, πρακτικότητα με τη λειτουργία εγγύτητας-διάθλασης, πολύ καλή ισορροπία όταν φοριέται-λόγω του οτι ο θάλαμος της μπαταρίας εξισορροπείται με το κυρίως σώμα του φακού, εξασφάλιση από ατυχή ενεργοποίηση με το κλείδωμα του διακόπτη ελέγχου (on/off). Αδιάβροχος όσο χρειάζεται για πορεία υπό βροχή. Συμβατός και με μπαταρίες λιθίου για χρήση σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Χρήσιμες οι πληροφορίες, σε περίπτωση που προκύψει ανάλογη 'ατυχία'.
Προσωπικά η ρύθμιση που έχω περάσει είναι 1/10, 6/10 και 10/10. Η αυτονομία πολύ καλή, τα προβλήματα που έχω εντοπίσει τρία:
α. ακόμα και η ρύθμιση 1/10 αποδεικνύεται πολύ ισχυρή για χρήση εντός καταφυγίων ή non solo αντίσκηνα.
β. Η έλλειψη λειτουργίας σε κόκκινη απόχρωση.
γ. δυσκολια χρήσης του κουμπιού ελέγχου φορώντας ογκώδη γάντια.
Κατά τα άλλα πολύ καλή ποιότητα φωτός, διατήρηση σταθερής απόδοσης τις πρώτες ώρες καθ' ότι regulated lighting, πρακτικότητα με τη λειτουργία εγγύτητας-διάθλασης, πολύ καλή ισορροπία όταν φοριέται-λόγω του οτι ο θάλαμος της μπαταρίας εξισορροπείται με το κυρίως σώμα του φακού, εξασφάλιση από ατυχή ενεργοποίηση με το κλείδωμα του διακόπτη ελέγχου (on/off). Αδιάβροχος όσο χρειάζεται για πορεία υπό βροχή. Συμβατός και με μπαταρίες λιθίου για χρήση σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Re: Επισκευή φακού Petzl Myo RXP
Το άλλο μισό καλώδιο χρησιμοποιήθηκε για την επισκευή του φακού του yannisdelta (Myo XP, ίδιο πρόβλημα...). Μεγάλη πατάτα της Petzl αυτό το θέμα...
Εδώ δεν συμφωνώ. Θα πρωτιμούσα περιστροφική ρύθμιση, αλλά την έχει πατεντάρει η LED Lenser, γι αυτό η Petzl χρησιμοποιεί το "καπακωτό" σύστημα. Το πρόβλημα είνει πολύ εμφανές στο σκι, που η μία θέση εστιάζει πολύ μακρυά και η άλλη πολύ κοντά.Cele έγραψε:πρακτικότητα με τη λειτουργία εγγύτητας-διάθλασης,