2-3 / 8 / 2014 Χορτιάτης 3η Παν. Συνάντηση Orienteering

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
HortomarisB
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ 09 Δεκ 2013, 13:24
Τοποθεσία: Σέρρες

2-3 / 8 / 2014 Χορτιάτης 3η Παν. Συνάντηση Orienteering

Δημοσίευση από HortomarisB » Τρί 29 Ιούλ 2014, 00:00

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού.
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Αυγούστου στο Χορτιάτη


Ο Ελληνικός Σύλλογος Αγωνιστικού Προσανατολισμού, προκηρύσσει την 3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού.
Χώρος: O χώρος του σεμιναρίου είναι το καταφύγιο του ΣΕΟ στον Χορτιάτη
Διαμονή: Στο καταφύγιο του ΣΕΟ στον Χορτιάτη (10 ευρώ το άτομο). Η ελεύθερη κατασκήνωση μέσα στον χώρο του καταφυγίου απαγορεύεται. Το καταφύγιο διαθέτει 22 κρεβάτια και δύο σαλόνια.
Φαγητό: Στο καταφύγιο από τον διαχειριστή του καταφυγίου Μπαϊρακτάρη Γιώργο. Ενδεικτικές τιμές μερίδων: Λουκάνικο 6 ευρώ, φάβα και μακαρονάδα 4 ευρώ,

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ
Σάββατο απόγευμα
17:00-17:30 π.μ. Προσέλευση, εγγραφές.
17:30-18:00 Απονομή βραβείων και μεταλλίων 3ου Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Προσανατολισμού και 1ου Πρωταθλήματος Προσανατολισμού Θεσσαλονίκης.
18:00-18:30 Εμπειρίες και συμπεράσματα από τη διοργάνωση αγώνων στην επαρχία Αλμωπίας. (Εισηγητής: Καραδημητρίου Δημήτρης, εκπαιδευτικός, μαθηματικός).
18:30-19:00 Ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη του αθλήματος στην Ελλάδα. Οργάνωση και διοίκηση του αθλήματος στην Ελλάδα. H συμμετοχή της Ελλάδας στην Διεθνή Ομοσπονδία Προσανατολισμού. (εισηγητής: Κωνσταντίνος Κουκουρής, M.Ed., Ph.D, εκπαιδευτικός Φ.Α.).
19:00 Συζήτηση για το μέλλον του αθλήματος. Θέματα για συζήτηση: προσωπικές εμπειρίες από το αγώνισμα, εμπειρίες από την διεθνή κατάσταση, 4ο ΠΠΠ (κανόνες, οικονομικά, πρόγραμμα), δικαίωμα διοργάνωσης αγώνων, δημιουργία στελεχών, οικονομικά ζητήματα, προτάσεις για την ανάπτυξη του αγωνίσματος στην Ελλάδα, φιλοσοφία του αθλήματος, κλπ.
21:30 Δείπνο και διασκέδαση με παραδοσιακούς χορούς.
Κυριακή
9:00-12:00 π.μ. Αγώνας προσανατολισμού. Ο αγώνας που θα πραγματοποιηθεί θα χαρακτηριστεί ως πρώτος αγώνας όλων των Τοπικών Πρωταθλημάτων που θα διεξαχθούν στην Ελλάδα κατά την διάρκεια 2014-2015 και θα δίνει βαθμούς για το 4ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Προσανατολισμού)
13:00 μ.μ. Ανασκόπηση και αποχώρηση

Δικαίωμα συμμετοχής:
Δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες : Δεν υπάρχει περιορισμός.
Δικαίωμα συμμετοχής στην συζήτηση: Δεν υπάρχει περιορισμός.
Δικαίωμα συμμετοχής στις αποφάσεις της 3ης ΠΣ : Έχουν όλοι όσοι έλαβαν μέρος σε δύο τουλάχιστον αγώνες των Πανελλήνιων Πρωταθλημάτων ή των Τοπικών Πρωταθλημάτων που διοργάνωσε ο ΕΣΑΠ τα τρία τελευταία χρόνια, εφόσον πρόκειται για ενήλικες ή κάποιος κηδεμόνας αν πρόκειται για ανήλικο.
Έγκαιρη δήλωση συμμετοχής : Μέχρι την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014.


Κοστολόγιο:
--------------------------------------------------------------------------------------------
=========Έγκαιρη δήλωση συμμετοχής**Δήλ. μέχρι Πέμπτη 31/7**Δήλ. μετά την Πέμπτη 31/7
--------------------------------------------------------------------------------------------
Αγώνας ανηλίκων ************5 Ευρώ*****5 Ευρώ**************10 Ευρώ
Αγώνας ενηλίκων ***********10 Ευρώ*****10 Ευρώ*************20 Ευρώ
Συμμετοχή στην συζήτηση******5 Ευρώ*****20 Ευρώ*************30 Ευρώ
Διανυκτέρευση στο καταφύγιο**10 Ευρώ*****10 Ευρώ ************10 Ευρώ



Δήλωση συμμετοχής :
Κουκουρής Κωνσταντίνος
(23920-21755, 6979-851001, greekorienteering@hotmail.com )
Καραδημητρίου Δημήτρης
(23840-23865, 6974-778828, karadimitrioud@gmail.com ).

Όλα τα καθαρά έσοδα θα διατεθούν για την αγορά εξοπλισμού, την ετήσια συνδρομή στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Προσανατολισμού, την διατήρηση της ιστοσελίδας και το ξεχρέωμα των οφειλών προς την εφορία.

Άβαταρ μέλους
HortomarisB
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ 09 Δεκ 2013, 13:24
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: 2-3 / 8 / 2014 Χορτιάτης 3η Παν. Συνάντηση Orientee

Δημοσίευση από HortomarisB » Δευ 04 Αύγ 2014, 00:08

Ολοκληρώθηκε η συνάντηση προσανατολισμού και ο αγώνας το πρωί της Κυριακής στο ορειβατικό καταφύγιο του ΣΕΟ Θεσσαλονίκης στον Χορτιάτη, με συμμετοχές από αθήνα, αριδαία, κομοτηνή, Σέρρες, Θεσσαλονική. Μετά το borovets και την ολοκλήρωση της κουβέντας "προσγειωθήκαμε" στην ελληνική πραγματικότητα. Μέχρι τώρα γίνονται πολύ μικρά βήματα, ελπίζουμε όμως πως μετά την εποικοδομητική συζήτηση που πραγματοποιήθηκε, θα ακολουθήσει μια εξέλιξη στην σωστή κατεύθυνση.
Θα ακολουθήσουν και φωτογραφίες...
Επίσης περιμένουμε και τις προτάσεις σας ή τις ιδέες σας ώστε να πάμε ένα βήμα παρακάτω . . . .


Να προσθέσω και φωτογραφίες από την συνάντηση...
O-m 001b.jpg
από την συνάντηση το βράδυ του σαββάτου. η κουβέντα πήγε μέχρι τις 24:00 περίπου και συνεχίστηκε την κυριακή μετά το τέλος του αγώνα...
O-m 002b.jpg
Χριστίνα Μερτέκη από αθήνα. Πήγε και στο πανευρωπαικό πρωτάθλημα νέων στην στρούμιτσα σκοπίων πριν από 1 μήνα περίπου και έκανε μια αξιόλογη προσπάθεια...
Εδώ πήρε το "χρυσό" μετάλλιο της πρωταθλήτριας ελλάδος

Να ενημερώσω πως θα υπάρξουν εκδηλώσεις στην 8η αστροβραδιά 22-23-24 Αυγούστου 2014 στην άνω βροντού με αγώνα προσανατολισμού και ορειβασία στον όρβηλο

δείτε το πρόγραμμα εδώ http://www.astropyli.org/

Σε λίγες μέρες θα βγάλω και ξεχωριστή ανάρτηση...

TsolakisD
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Τρί 29 Απρ 2014, 03:06

Re: 2-3 / 8 / 2014 Χορτιάτης 3η Παν. Συνάντηση Orientee

Δημοσίευση από TsolakisD » Τρί 19 Αύγ 2014, 23:26

Καλησπέρα σε όλους!
Αυτά είναι και τα αποτελέσματα του αγώνα

ΑΓΩΝΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 3-8-2014

Αποτελέσματα μεγάλης διαδρομής
1. Γκεβρέκης Ευστάθιος Σπάρτακος Ροδόπης Κομοτηνή 01:06:26
2. Τσολάκης Δημήτριος Σπάρτακος Ροδόπης Κομοτηνή 01:06:40
3. Χορτομάρης Βασίλης Ορειβατική Λέσχη Σερρών Σέρρες 01:17:27
4. Μερτέκης Βασίλης Δομοκός 01:48:12


Αποτελέσματα μεσαίας διαδρομής
1. Γεωργίου Βασιλική ΕΟΣ Κομοτηνής Κομοτηνή 01:04:20
2. Μερτέκη Χριστίνα Δομοκός 01:09:12
3. Καραδημητρίου Δημήτρης Αριδαία 01:46:40
4. Καραδημητρίου Νηρέας Αριδαία 01:57:00
5. Πολυξενίδου Αντωνία Αριδαία 02:28:00
6. Κωστάκη Άννα Δομοκός 02:28:00


Αποτελέσματα μικρής διαδρομής
1. Αλεξάκη Χρύσα Αριδαία 00:31:00

Άβαταρ μέλους
HortomarisB
Δημοσιεύσεις: 406
Εγγραφή: Δευ 09 Δεκ 2013, 13:24
Τοποθεσία: Σέρρες

Re: 2-3 / 8 / 2014 Χορτιάτης 3η Παν. Συνάντηση Orientee

Δημοσίευση από HortomarisB » Σάβ 12 Δεκ 2015, 18:23

Αν και με λίγη "καθυστέρηση" ο κ. Κουκουρής απέστειλε ενημέρωση - αναφορά σχετικά με την πανελλήνια συνάντηση στον Χορτιάτη Θεσσαλονίκης. Όλα τα παρακάτω απηχούν τις προσωπικές του απόψεις και όχι του συνόλου της "κοινότητας" που ασχολείται με το orienteering στην Ελλάδα!

Τα συμπεράσματα δικά σας!





Θέμα: 3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού.
Από: "Kostas Koukouris" <kkoukouris@outlook.com>
Ημερομηνία: Σαβ, Δεκέμβριος 12, 2015 13:32
Προς: <dst121gr@yahoo.gr>, <bmertekis@gmail.com>, <stathisg@otenet.gr>
<hortomaris_b@teemail.gr>, <karadimitriou@gmail.com>

Ενημερωθείτε για όλες τις τελευταίες εξελιξεις (καθώς και παλαιότερα συμβάντα) στο άθλημα του προσανατολισμού απο το site

http://www.orienteering-greece.org

Η αλήθεια όπως είναι και όχι όπως θέλουν μερικοί να είναι.



ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού.

Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Αυγούστου 2014 στο Χορτιάτη



Ο Ελληνικός Σύλλογος Αγωνιστικού Προσανατολισμού διοργάνωσε την 3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού. O χώρος του σεμιναρίου ήταν το φιλόξενο καταφύγιο του ΣΕΟ στον Χορτιάτη. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον υπεύθυνο του καταφυγίου Γιώργο Μπαϊρακτάρη και την σύζυγο του Ζούζυ για τις προσπάθειες που κατέβαλαν. Στην συνάντηση έγινε συζήτηση για το μέλλον του αθλήματος, το δικαίωμα διοργάνωσης αγώνων, τη δημιουργία στελεχών, τα οικονομικά ζητήματα, τη φιλοσοφία του αθλήματος. Τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση είναι τα ακόλουθα:



Εκπαίδευση των νέων.

Σύμφωνα με την κα Κωστάκη θα πρέπει να γίνουν σχολικές προπονήσεις στο άθλημα. Επίσης, η Χρύσα Αλεξάκη μίλησε για διοργάνωση σεμιναρίων και εκπαίδευση. Αντίθετα, ο κ. Μερτέκης ισχυρίσθηκε ότι «είναι λάθος να ξεκινήσει το άθλημα από την εκπαίδευση», από το σχολείο. Αναρωτήθηκε τι κάνει ο σύλλογος. Επίσης, εντελώς λανθασμένα ειπώθηκε απο τον Βασίλη Χορτομάρη ότι «δεν πρέπει να ασχολούμαστε με παιδάκια κάτω των 12 χρονών». Οι απόψεις αυτές είναι φυσικά αντι-εκπαιδευτικές και αντι-παιδαγωγικές. Δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη διεθνή πραγματικότητα. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι το άθλημα θα πρέπει να ξεκινήσει απο την εκπαίδευση.

Είναι γεγονός ότι δύο από τα στελέχη του αθλήματος εκπαιδευτικοί «τα έχουν δώσει όλα», κατά το κοινώς λεγόμενο, στον σχολικό αθλητισμό. Όταν όλοι οι ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, εκπαιδευτικοί κ.α. τονίζουν ότι το σχολείο αποτελεί ένα από τους κυριότερους φορείς κοινωνικοποίησης και εκμάθησης διαφόρων αθλημάτων. Το να ισχυρισθούμε το αντίθετο είναι μεγάλο λάθος. Στο παρελθόν ο υποφαινόμενος έχει διδάξει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (Γυμνάσιο, Λύκειο και Πανεπιστήμιο). Επίσης, έχει συνεργασθεί με δημοτικά σχολεία αλλά και νηπιαγωγεία για την υλοποίηση διαφόρων εκπαιδευτικών δράσεων. Συνεπώς έχει επίγνωση των γνωστικών δυνατοτήτων μαθητών διαφόρων ηλικιών. Ο πρύτανης Αθηνών Πελεγρίνης, Θεοδόσης (2009) είναι κατηγορηματικός. «Λυπάμαι που το λέω γιατί η ποιότητα της παιδείας που δέχεται ένας άνθρωπος έχει να κάνει με την ποιότητα των ανθρώπων που θα τον διδάξουν».

Σύμφωνα με τον καθηγητή της Παιδαγωγικής Σχολής κ. Λαμπρινό (1994), στην ηλικία των εννέα (9) χρόνων τα παιδιά θα πρέπει να είναι ικανά να:

1) Χρησιμοποιούν μια πυξίδα για να βρουν τα σημεία του ορίζοντα.

2) Μετράνε αποστάσεις από ένα μεγάλης κλίμακας χάρτη

3) Τοποθετούν σε ένα σχεδιάγραμμα κάθε αντικείμενο της τάξης τους στην πραγματική του θέση.

4) Σχεδιάζουν σύμβολα σε ένα χάρτη και να τοποθετούν ένα υπόμνημα

Είναι καθολικά αποδεκτό ότι οι νέοι ωφελούνται από το άθλημα με τους ακόλουθους τρόπους: ικανοποιεί την ανάγκη τους για κίνηση, αναπτύσσει τις διανοητικές τους ικανότητες και τις επιδεξιότητες λήψης αποφάσεων, τους καθιστά αποφασιστικούς και προσανατολισμένους στον στόχο, αυξάνει την δημιουργικότητα και την φυσική τους κατάσταση, απαιτεί εντιμότητα και κοινωνική κατανόηση και ενισχύει την γνώση για τη γεωγραφία της χώρας.

Τα παιδιά θα πρέπει να ασχοληθούν με το άθλημα για τους ακόλουθους γνωστικούς, κοινωνικο-ψυχολογικούς και σωματικούς λόγους: 1) Απαιτεί από τους αγωνιζόμενους να ερμηνεύουν συνεχώς τις πληροφορίες, να αναλύουν τη διαμόρφωση του εδάφους και να συνδέουν το χάρτη με το έδαφος. 2) Επέρχεται βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής και της γενικής φυσικής κατάστασης. 3) Με κίνητρο την επιτυχία καλλιεργούνται η ταχύτητα, η ευκινησία και η δύναμη. 4) Υπάρχουν τόσο διανοητικές όσο και σωματικές προκλήσεις στο άθλημα. Τα παιδιαά συχνά τρέχουν πιο μακριά και προπονούνται πιο σκληρά όταν έχουν το επιπρόσθετο ενδιαφέρον της ανάγνωσης του χάρτη. 5) Το orienteering ενισχύει την αυτονομία και την αυτοπεποίθηση αφού οι νέοι αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις αποφάσεις τους. Η εύρεση των σημείων ελέγχου μέσα σ' ένα δάσος μετά από επιτυχημένη ανάγνωση του χάρτη προκαλεί στα παιδιά ένα αυθεντικό συναίσθημα επιτυχίας. Το orienteering προσφέρει πρόκληση, περιπέτεια και νέες εμπειρίες σε καταστάσεις όπου απαιτείται η επίλυση προβλημάτων. Αφού μάθει το παιδί ή ο αρχάριος να κινείται μέσα σε οικείο περιβάλλον, μπορεί αργότερα να προσανατολισθεί με εμπιστοσύνη σε άγνωστο περιβάλλον. 6) Τα παιδιά συχνά ξεκινούν το άθλημα μαζί με ομάδες και πρέπει να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους. 7) Στο υπαίθριο περιβάλλον δίνεται η ευκαιρία για βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητή - δασκάλου. 8) Προκειμένου οι νέοι άνθρωποι να ανταποκριθούν στις σωματικές απαιτήσεις του αθλήματος θα πρέπει να αποφεύγουν βλαβερές συνήθειες, π.χ. κάπνισμα. 9) Τα παιδιά ενθαρρύνονται να έχουν ξεκάθαρους στόχους και φιλοδοξίες, να είναι μεθοδικοί, να εργάζονται σκληρά και δημιουργικά για να τους επιτύχουν. 10) Το άθλημα δημιουργεί στα παιδιά μια συναίσθηση και αναγνώριση της σπουδαιότητας του περιβάλλοντος και της ανάγκης να τηρείται ένας κώδικας προστασίας του περιβάλλοντος.



Οργανωτικά-διοικητικά θέματα.

Σύμφωνα με τον Στάθη Γκεβρέκη δεν υπάρχει σωστή οργάνωση στο άθλημα. Φυσικά δεν έγινε κατανοητό ότι ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Όπως λέει η λαική παροιμία «όξω απο το χορό πολλά τραγούδια ξέρεις». Είναι εύκολο να ασκούμε κακοπροαίρετη κριτική. Ο κ. Τσολάκης ζήτησε να ξεφύγουμε από το ερασιτεχνισμό, να αναρτηθούν οι κανονισμοί στο διαδίκτυο και δήλωσε απογοητευμένος από την εκπαίδευση(;). Πολλοί απο τους αγώνες που διεξήχθησαν είχαν ακριβώς εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Ο Καραδημητρίου μίλησε για αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία αποτελούμενη από φορείς. Ο Στάθης Γκεβρέκης ζήτησε σωστά αυτός ο σύλλογος προσανατολισμού να είναι Πανελλήνιος. «Τέθηκε ζήτημα με τα διπλώματα» είπε ο Μερτέκης. Οι Τσολάκης και Γκεβρέκης ζήτησαν τους μεταφρασμένους κανονισμούς πράγμα το οποίο έγινε. Οι κανονισμοί εστάλησαν ταχυδρομικά σε 16 συμπυκνωμένες σελίδες. Για την μετάφραση των κανονισμών ο υποφαινόμενος δούλεψε σκληρά. Όπως φαίνεται από την σελιδοποίηση η μετάφραση συμπεριλαμβάνεται σε ανέκδοτο δικό μου βιβλίο. Δηλαδή η μεταφραστική αξία αυτού του κειμένου είναι τεράστια. Δεν υπάρχει τίποτα στην εκπαίδευση και στο χώρο του αθλήματος το οποίο να γίνεται χωρίς κόπο. Πολύ αργότερα έγινε κατανοητό απο τον υποφαινόμενο τι ακριβώς εννοούσαν (περιγραφή των συμβόλων και όχι κανονισμούς).



Πιστοποίηση

Ο Στάθης Γκεβρέκης αναρωτήθηκε αν «θέλουν να δώσουν τις γνώσεις;» Για να προσθέσει ο Μερτέκης ότι «δεν πρέπει να σου ζητηθούν κάποια πράγματα» υπονοώντας ότι πρέπει να δοθούν οι γνώσεις άμεσα και χωρίς προϋποθέσεις. Ο υποφαινόμενος ξεζουμίσθηκε από γνώσεις και μάλιστα χωρίς προϋποθέσεις. Αφού δίδαξε δωρεάν σε πολλά σεμινάρια και αρκετές φορές με δική του επιβάρυνση για να παραβρεθεί σε πολλά σεμινάρια στο τελος έφθασε να αμφισβητούνται οι προθέσεις του. Όταν ο υποφαινόμενος ρώτησε κάποια πράγματα σε Βούλγαρο πανεπιστημιακό και χαρτογράφο αυτός του έδωσε σαφέστατα να καταλάβει ότι οι γνώσεις δεν αποκτούνται δωρεάν. Αντίθετα ο υποφαινόμενος διέδωσε τις σκληρά αποκτηθείσες γνώσεις δωρεάν σε δεκάδες σεμινάρια. Ο Μερτέκης ξεφώνισε: «αλλάξτε νοοτροπία αν θέλετε να προχωρήσει το άθλημα. Είμαστε πολύ λάθος». Τόνισε ότι ενώ περίμενε υποστήριξη από τον ΕΣΑΠ του υποδείχθηκε να βρεί φορέα για να διοργανώσει αγώνα. Απευθυνόμενος στους Καραδημητρίου και Κουκουρή εντελώς άδικα τους κατηγόρησε ότι κάνουν «αρπαχτές». Ευτυχώς η σύζυγος του ζήτησε να παραλειφθεί αυτή η φράση ως μη ειπωθείσα. Δηλαδή όχι μόνο δεν έγινε κατανοητό ότι υπήρξαμε χορηγοί του αθλήματος, ότι «πληρώσαμε τα μαλλιοκέφαλα μας», κατα το κοινώς λεγόμενο για να πραγματοποιηθούν πολλοί αγώνες που είχαν πολύ μικρή συμμετοχή, ότι τα έξοδα ήταν πιο πολλά απο τα έσοδα, ότι πληρώσαμε πολύ ακριβά το χόμπυ μας, ότι υπήρξαμε εθελοντές σε πάρα πολλά orienteering projects που στήθηκαν ανα την Ελλάδα, με άλλα λόγια ότι ξοδέψαμε απο την τσέπη μας για να υπάρξει αυτό το άθλημα στην Ελλάδα, στο τέλος κάποιοι αχαρακτήριστοι έφθασαν στο σημείο να με κατηγορήσουν ότι κάναμε αρπαχτές, ότι έκανα αρπαχτές! Κρίμα για τους θεωρούσα πιο έξυπνους. «Φεύγω από το άθλημα. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε κάποιον. Άρα ούτε και εσύ μπορείς να σχεδιάσεις» διεμήνυσε ο Μερτέκης.. Αργότερα, ορθά ο Μερτέκης ζήτησε «να υπάρχει εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας». Αλλα για ποιούς; Για απλούς συμμετέχοντες σε αγώνες προσανατολισμού οι οποίοι έρχονται τρέχουν και στη συνέχεια εξαφανίζονται; Σωστό αρκεί να υπάρχει οργανωμένος σύλλογος προσανατολισμού με δραστήρια μέλη. Δήλωσε ότι πιστεύει στη συλλογικότητα και ζήτησε να δημιουργηθεί ένας σύλλογος προσανατολισμού.

Ο καθηγητής νομικής Παρασκευόπουλος (2006, σ.7) αναφέρει: «Για τη διαφθορά που μαστίζει τη χώρα δικαιούται να παραπονεθεί κάποιος όταν έχει κάνει το καθήκον του για να την αποτρέψει προσφέροντας αγωγή ψυχής». Στη σημερινή εποχή «άλλωστε πέραν κάθε αμφιβολίας, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες της σήψης και της επικράτησης του μετρίου και του σαθρού, ενώ η διανόηση δεν μπορεί να βλαστήσει αποκλεισμένη παντελώς από το κοινωνικό γίγνεσθαι». Παράπονα δικαιούνται να κάνουν μόνο εκείνοι που έχουν κάνει το καθήκον τους για να βελτιωθούν τα πράγματα.



Προϋποθέσεις καλής ομαδικής εργασίας

Η καλή ομαδική εργασία απαιτεί: 1) Να βοηθάει ο ένας των άλλον. 2) Να γίνεται αποδεκτή η διαφορετική γνώμη. 3) Να ακούμε προσεκτικά τον συνομιλητή μας. 4) Να αποφεύγονται οι προσβολές και οι προσωπικές επιθέσεις. 5) Να ακούγονται οι φωνές όλων των μελών της ομάδας. 6) Να συζητάμε χωρίς να διακόπτουμε και να φωνάζουμε. 7) Τα προβλήματα που θα παρουσιάζονται να τα λύνουμε δημοκρατικά, ανοιχτά στην ολομέλεια με σεβασμό. 8) Να αποφεύγουμε τους διαπληκτισμούς. Δυστυχώς όπως διαπίστωσαν οι παριστάμενοι αυτές οι προϋποθέσεις δεν τηρήθηκαν από όλους γεγονός που κατέστησε την συζήτηση πολύ δύσκολη.



Και οι κρίνοντες κρίνονται

Ο πρόεδρος του ΕΟΣ Κατερίνης Τεκιρίδης Θεόδωρος αναφέρει: «Πολλές φορές στη ζωή γινόμαστε κριτές των πάντων και για πάντα χωρίς όμως ποτέ να έχουμε ασχοληθεί με αυτό που κρίνουμε έστω και επιφανειακά. Βεβαίως και υπάρχει το δικαίωμα στην κριτική. Για να λειτουργήσουν όμως όλα αυτά κάποιοι άνθρωποι εργάζονται ανιδιοτελώς (όχι όλοι) αφαιρώντας ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους η σε κάποιες περιπτώσεις παραμελώντας τη βιοποριστική τους εργασία. Δεν είναι λίγοι αυτοί που βάζουν το χέρι στην τσέπη για να δώσουν και όχι να βάλλουν. Θα αναφερθούμε σε αυτούς που έκαναν δεύτερο σπίτι τους το σύλλογο, το σωματείο κλπ. που δυστυχώς στην κοινωνία που ζούμε θέλοντας να καλύψουμε την ανυπαρξία της δικής μας προσφοράς, λοιδωρούμε σε πολλές των περιπτώσεων τέτοιους ανθρώπους. Στην ουσία κατηγορούμε το μεράκι τους την τρέλα τους την αγάπη τους γι αυτό που κάνουν. Βρίσκουμε χίλιους δυο τρόπους να απαξιώσουμε το όποιο έργο παράγουν». Κατά την διάρκεια των 17 ετών δράσης του υποφαινόμενου έγιναν παρουσιάσεις υψηλού επιπέδου διαφόρων θεμάτων που σχετίζονταν με το άθλημα με σκοπό την παροχή γνώσεων στους ακροατές, μαθητευόμενους. Συμπερασματικά όλες οι κατηγορίες που αποδώθηκαν στο υποφαινόμενο είναι εντελώς ανυπόστατες και στερούνται παντελώς κάθε βάσης. Μακροπρόθεσμα όλες αυτές οι έωλες κατηγορίες θα καταπέσουν. Ο υποφαινόμενος έσπειρε τον σπόρο του αθλήματος σε όλη σχεδόν την Ελλάδα. Το πόσοι θα ακολουθήσουν είναι άλλο θέμα. Π.χ. δυστυχώς μόνο 5 από τους περίπου 420 συνέδρους Οργάνωσης –Διοίκησης του Αθλητισμού στις Σέρρες επέλεξαν να κάνουν μία απλή πεζοπορία κατά τη διάρκεια του διαλείμματος από το Συνέδριο για να ξεμουδιάσουν. Σε άλλη περίπτωση μόνο 40 απο τους 200 περίπου εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής σε σεμινάριο στην Βέροια πήραν μέρος σε πρακτική άσκηση προσανατολισμού

1) Ο υποφαινόμενος εισήγαγε στην Ελλάδα ένα νέο άθλημα και δημιούργησε έναν αθλητικό σύλλογο στα πλαίσια του μαζικού αθλητισμού.

2) Ο υποφαινόμενος δημιούργησε και συντηρεί ιστιοσελίδα με σκοπό την προώθηση ενός νέου αθλήματος στα πλαίσια του μαζικού αθλητισμού. (www.orienteering-greece.org)

3) Δίδαξε με μεγάλη επιτυχία την αναψυχή, και τις υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες στην Ειδικότητα των Υπαίθριων Αθλητικών Δραστηριοτήτων του ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης κατά τα έτη 1997-2000. Το σημαντικότερο είναι ότι κράτησε όρθια με προσωπικές θυσίες την ειδικότητα των Υπαίθριων Αθλητικών Δραστηριοτήτων και απέτρεψε την διάλυση της το 1997 όταν έφυγαν ξαφνικά και οι κκ. Κουθούρης και Κώστα από την ειδικότητα χωρίς καν να ενημερώσουν τον υποφαινόμενο που ήταν υπεύθυνος γι’ αυτήν.

4) Διοργάνωσε την Συνάντηση των προέδρων και εκπροσώπων των Ομοσπονδιών της Βουλγαρίας, Σερβίας, Ιταλίας, Τουρκίας και Ελλάδας στα πλαίσια της Διαβαλκανικής Επιτροπής για την ανάπτυξη του αθλήματος στο ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης (Φεβρουάριος 2009). Ένας από τους στόχους ήταν και η μαζική ανάπτυξη του αθλήματος στα Βαλκάνια.

5) Οργάνωσε και συντόνισε πολλά βιωματικά εργαστήρια με βιωματικές και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις σε συνεργασία με Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια του μαζικού αθλητισμού.

6) Μέσα σε 18 χρόνια διοργάνωσε πολυάριθμους ανοιχτούς αγώνες προσανατολισμού, δύο ποδηλατικούς αγώνες και πολλούς άλλους κλειστούς αγώνες στα πλαίσια του μαζικού αθλητισμού. Στους αγώνες αυτούς συνολικά συμμετείχαν χιλιάδες αθλούμενοι.

7) Ήταν ομιλητής σε πάνω από 70 δημόσιες ομιλίες για το άθλημα του αγωνιστικού προσανατολισμού στα πλαίσια του μαζικού αθλητισμού.



Συμπέρασμα

Δυστυχώς στην 3η Πανελλήνια Συνάντηση για το Αγώνισμα του Προσανατολισμού η κριτική που ασκήθηκε ήταν κακοπροαίρετη και όχι εποικοδομητική.Μερικοί δεν έχουν μάθει τι σημαινει διάλογος, συζήτηση. Υπάρχει έλλειψη παιδείας. Αυτό που αναφέρει οΤεκιρίδης Θεόδωρος τα συνοψίζει όλα. «Δυστυχώς στην κοινωνία που ζούμε θέλοντας να καλύψουμε την ανυπαρξία της δικής μας προσφοράς, λοιδωρούμε σε πολλές των περιπτώσεων τέτοιους ανθρώπους που έκαναν δεύτερο σπίτι τους το σύλλογο, το σωματείο κλπ. Στην ουσία κατηγορούμε το μεράκι τους την τρέλα τους την αγάπη τους γι αυτό που κάνουν. Βρίσκουμε χίλιους δυο τρόπους να απαξιώσουμε το όποιο έργο παράγουν».



Βιβλιογραφία

Λαμπρινός Νίκος, (1994). Οι χάρτες στο δημοτικό σχολείο. Διδακτική της Γεωγραφίας. Διδακτικές σημειώσεις. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Τεκιρίδης Θεόδωρος (2010) Και οι κρίνοντες κρίνονται. Έκδοση του ΕΟΣ Κατερίνης. Αρ. Φύλλου 71, 2010 2ο τρίμηνο.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Αγωνιστικός Προσανατολισμός”